Kullanıcıya temel seviyede 15³ hacminde bir obje mühürleme kapasitesi tanımlanmış. Buna göre;
-Bir mühre üç obje mühürleme hakkı bulunan kullanıcı, bunun yerine 3 x 15³ hacminde bir tek obje mühürleyebilir mi?
-Temel seviyedeki bir kullanıcı için mühürlenmek istenen obje sözgelimi 16x1x1 ebatlarında olması durumunda mühürlemesi mümkün mü?
-Hava gibi hacmi değişken ve ateş gibi hacimsiz öğelerin mühürlenmesi neye göre hesaplanıyor?
-Mühür içindeki ürün kinetik bir güçle beraber mühürlenebilir mi? Yani bir kağıda örneğin bir kunai mühürlense de tesirli olması ve hedefe hızla gitmesi için nasıl bir tanımlama yapmak gerekiyor?
[Soru] Fuinnjutsu Üzerine
- Chouwano Kagi
- Kaçak
- Posts: 258
- Joined: June 4th, 2020, 6:05 pm
[Soru] Fuinnjutsu Üzerine
Last edited by Chouwano Kagi on April 17th, 2025, 1:16 am, edited 1 time in total.
Re: [Soru] Fuinnjutsu'da alan hesaplaması
-Bir mühre üç obje mühürleme hakkı bulunan kullanıcı, bunun yerine 3 x 15³ hacminde bir tek obje mühürleyebilir mi?
Sayı ve boyut sınırı birbirinden bağımsız ilerliyor ve birleştirilemiyor. Özetle hayır.
-Temel seviyedeki bir kullanıcı için mühürlenmek istenen obje sözgelimi 16x1x1 ebatlarında olması durumunda mühürlemesi mümkün mü?
Hayır.
-Hava gibi hacmi değişken ve ateş gibi hacimsiz öğelerin mühürlenmesi neye göre hesaplanıyor?
Bunlar obje değil öğe, sizin de soruda yazdığınız gibi. Açıkçası bunların mühürlenmesi üzerine sistemi kurmadık ve kaldı ki "mühürlenecek şeyin mührün üzerine koyulması" gereksinimi de mevcut iken standart kurallar içerisinde uygulamak da çok makul değil gibi. Bunun etrafından dolaşılsa da buna ne kadar açığız bilemedim. Kısaca, hesaplamıyoruz.
-Mühür içindeki ürün kinetik bir güçle beraber mühürlenebilir mi? Yani bir kağıda örneğin bir kunai mühürlense de tesirli olması ve hedefe hızla gitmesi için nasıl bir tanımlama yapmak gerekiyor?
Şeklinde bir açıklama mevcut D - Rank seviyesinde. Ötesi pek mümkün değil gibi, fakat gözden kaçırdığım bir durum olabilir.
Sayı ve boyut sınırı birbirinden bağımsız ilerliyor ve birleştirilemiyor. Özetle hayır.
-Temel seviyedeki bir kullanıcı için mühürlenmek istenen obje sözgelimi 16x1x1 ebatlarında olması durumunda mühürlemesi mümkün mü?
Hayır.
-Hava gibi hacmi değişken ve ateş gibi hacimsiz öğelerin mühürlenmesi neye göre hesaplanıyor?
Bunlar obje değil öğe, sizin de soruda yazdığınız gibi. Açıkçası bunların mühürlenmesi üzerine sistemi kurmadık ve kaldı ki "mühürlenecek şeyin mührün üzerine koyulması" gereksinimi de mevcut iken standart kurallar içerisinde uygulamak da çok makul değil gibi. Bunun etrafından dolaşılsa da buna ne kadar açığız bilemedim. Kısaca, hesaplamıyoruz.
-Mühür içindeki ürün kinetik bir güçle beraber mühürlenebilir mi? Yani bir kağıda örneğin bir kunai mühürlense de tesirli olması ve hedefe hızla gitmesi için nasıl bir tanımlama yapmak gerekiyor?
"Mühürlenen bu objeler ani bir şekilde, fırlatılarak mühürlerinden çıkartılabilir ve bu şekilde savaş esnasında kullanılabilir."
Şeklinde bir açıklama mevcut D - Rank seviyesinde. Ötesi pek mümkün değil gibi, fakat gözden kaçırdığım bir durum olabilir.
- Chouwano Kagi
- Kaçak
- Posts: 258
- Joined: June 4th, 2020, 6:05 pm
Re: [Soru] Fuinnjutsu'da alan hesaplaması
Öncelikle arşivlenmiş sorulara bakıp Fuinnjutsu hakkında neler denmiş diye bir göz attım, bu soru ve yanıtlar hala geçerli mi? Her ne kadar Mühürleme Sanatı gözüme aynıymış gibi gelse de sistemsel bir değişiklik olup olmadığından emin değilim.
İnsan mühürleme dinamiğinin farklı olduğunu varsaysak dahi aynı boyuttaki herhangi bir nesne için durum yine geçerliliğini korumakta. Bu durum genel olarak nesnenin uzayda kapladığı hacmin 15³'lik bir küpe ve katlarına sığıp sığmadığına göre düzenlenmesi daha makul olmaz mı?
Eğer bu bir sistemsel bir durum ise karakterim olur da S Seviye Fuinnjutsu ustası olup metafiziksel mühürleme yapabilecek seviyeye gelirse dahi bu ateş ve hava gibi nesne olmayan öğeleri mühürlemesi yine de mümkün değil mi?
Karakterin Mühürleme yeteneği S Seviye'ye çıkarsa ancak Canlı veya Obje üstüne Metafiziksel Mühürleme yapmasını sağlayan dalları almazsa bu karakter için A Seviye'den daha farklı olarak ne anlam ifade ediyor?
S Seviye biri ile D Seviye birisi aynı koşulda, aynı mührü yaparsa fakat D Seviye'nin bir kere "Mühür Sağlamlaştırma" alması durumunda D Seviye birinin mührü S Seviye birinden daha mı sağlam oluyor?
Kendi saf çakramı mühürleyebiliyorsam başkasının çakrasını da aynı mühürle çalabilir miyim? Eğer çalabiliyorsam bir çakra emen mühür ve bir tane de "kullanıcının çakra akışını bozan/kapıları kapatan" mühür yaparak -hedefin de bunu fark etmediğini varsayarak- bunları birbirine bağladığımda teorik olarak hedefin shinobilik kariyerini sonlandırabilir miyim?
Teknik olarak karakterim artık mühür yapmak için ellerini kullanmasa da hala olağan hızda mühür çizmek zorunda. Bunun yanında karakterim 15 santim enindeki Funyuu parşömeni gibi büyük bir kağıttan ziyade küçük, 5² santimlik origami kağıdı üzerinde bunu yapıyor. Kabaca özetleyecek olursak mührü aklında oluşturup kağıda yansıtıyor. Haliyle mührün çizimini yanlış düşünmesi gibi bir durum olmayacağı için çizim ne kadar küçük olursa olsun %100'lük bir netlikle bunu yansıtıyor. Bu durum onu sıradan çizim hızından ne kadar hızlı yapıyor ve bu noktada "Kami no Kami" atlaması göz önüne alınarak daha hızlı çizim yapmak için "El Hassasiyeti" becerisi geliştirmesi gerekiyor mu? Yoksa artık başka bir faktör mü var?
Ama bu hususta fiziksel anlamda bir nesne olan insanı mühürleyebilmek için "Obje Boyut Sınır Arttırma" dalını -benim karakterimi ele alırsak- 12 kere almam gerekiyor. Eğer "çapraz yatır sığdır" durumu varsa da en az 6 kere almam gerekiyor. Buna karşın Kagi'nin uzayda kapladığı alanı göz önüne alınsaydı bahsedilen dal yükseltmesi 12 kere alındığı hususta 97 kez, 6 kere alındığı hususta 19 kez sığabiliyordu.-Temel seviyedeki bir kullanıcı için mühürlenmek istenen obje sözgelimi 16x1x1 ebatlarında olması durumunda mühürlemesi mümkün mü?
Hayır.
İnsan mühürleme dinamiğinin farklı olduğunu varsaysak dahi aynı boyuttaki herhangi bir nesne için durum yine geçerliliğini korumakta. Bu durum genel olarak nesnenin uzayda kapladığı hacmin 15³'lik bir küpe ve katlarına sığıp sığmadığına göre düzenlenmesi daha makul olmaz mı?
Bu hususta biraz çekinceliyim zira "Ayetler var ayetler!" minvalinde ana kaynağı göstermek istemiyorum zira nihayetinde burası ayrı bir evren ama bazı flulukları giderebilmem için de sormam gerekiyor: Ateş mühürleme (Jiraiya'nın Amaterasu Tekniğİ'ni mühürlemesi ve bu sahnede mühür bu işlemi ateşe değmeden yapıyor) ve hava/rüzgar mühürleme (Chiyo'nun havayı içine çeken bir mühür dizesi oluşturması) gibi durumlar seride varken karakterimin bunu yapamaması yalnızca Rp içi sistemsel bir durum mu?-Hava gibi hacmi değişken ve ateş gibi hacimsiz öğelerin mühürlenmesi neye göre hesaplanıyor?
Bunlar obje değil öğe, sizin de soruda yazdığınız gibi. Açıkçası bunların mühürlenmesi üzerine sistemi kurmadık ve kaldı ki "mühürlenecek şeyin mührün üzerine koyulması" gereksinimi de mevcut iken standart kurallar içerisinde uygulamak da çok makul değil gibi. Bunun etrafından dolaşılsa da buna ne kadar açığız bilemedim. Kısaca, hesaplamıyoruz.
Eğer bu bir sistemsel bir durum ise karakterim olur da S Seviye Fuinnjutsu ustası olup metafiziksel mühürleme yapabilecek seviyeye gelirse dahi bu ateş ve hava gibi nesne olmayan öğeleri mühürlemesi yine de mümkün değil mi?
Karakterin Mühürleme yeteneği S Seviye'ye çıkarsa ancak Canlı veya Obje üstüne Metafiziksel Mühürleme yapmasını sağlayan dalları almazsa bu karakter için A Seviye'den daha farklı olarak ne anlam ifade ediyor?
S Seviye biri ile D Seviye birisi aynı koşulda, aynı mührü yaparsa fakat D Seviye'nin bir kere "Mühür Sağlamlaştırma" alması durumunda D Seviye birinin mührü S Seviye birinden daha mı sağlam oluyor?
Kendi saf çakramı mühürleyebiliyorsam başkasının çakrasını da aynı mühürle çalabilir miyim? Eğer çalabiliyorsam bir çakra emen mühür ve bir tane de "kullanıcının çakra akışını bozan/kapıları kapatan" mühür yaparak -hedefin de bunu fark etmediğini varsayarak- bunları birbirine bağladığımda teorik olarak hedefin shinobilik kariyerini sonlandırabilir miyim?
Teknik olarak karakterim artık mühür yapmak için ellerini kullanmasa da hala olağan hızda mühür çizmek zorunda. Bunun yanında karakterim 15 santim enindeki Funyuu parşömeni gibi büyük bir kağıttan ziyade küçük, 5² santimlik origami kağıdı üzerinde bunu yapıyor. Kabaca özetleyecek olursak mührü aklında oluşturup kağıda yansıtıyor. Haliyle mührün çizimini yanlış düşünmesi gibi bir durum olmayacağı için çizim ne kadar küçük olursa olsun %100'lük bir netlikle bunu yansıtıyor. Bu durum onu sıradan çizim hızından ne kadar hızlı yapıyor ve bu noktada "Kami no Kami" atlaması göz önüne alınarak daha hızlı çizim yapmak için "El Hassasiyeti" becerisi geliştirmesi gerekiyor mu? Yoksa artık başka bir faktör mü var?
Re: [Soru] Fuinnjutsu'da alan hesaplaması
Tekrar sorulması daha mühim. Sistem kabaca aynı olsa da farklı şekilde yorumlamayı getirecek hususlar olabilir.Öncelikle arşivlenmiş sorulara bakıp Fuinnjutsu hakkında neler denmiş diye bir göz attım, bu soru ve yanıtlar hala geçerli mi? Her ne kadar Mühürleme Sanatı gözüme aynıymış gibi gelse de sistemsel bir değişiklik olup olmadığından emin değilim.
"İnsan" sistemsel olarak ayrı bir şekilde ele alınıyor. Yani siz bir canlı mühürlediğinizde bunun boyut sınırını obje sınırı belirlemiyor.Ama bu hususta fiziksel anlamda bir nesne olan insanı mühürleyebilmek için "Obje Boyut Sınır Arttırma" dalını -benim karakterimi ele alırsak- 12 kere almam gerekiyor.
Teknik olarak sistemsel bir sınır, evet. Bunun önünü açacak olursak çok farklı noktalara gideceğini tahmin ediyorum. Bu olaya izin verebilmem için cidden çok fazla şeyi tanıma sıkıştırmam lazım ve bu bir noktadan sonra "eğlenceli" olmaktan ziyade tamamen bir matematik hesabına dönüşecek ve bir anlamı kalmayacak.Bu hususta biraz çekinceliyim zira "Ayetler var ayetler!" minvalinde ana kaynağı göstermek istemiyorum zira nihayetinde burası ayrı bir evren ama bazı flulukları giderebilmem için de sormam gerekiyor: Ateş mühürleme (Jiraiya'nın Amaterasu Tekniğİ'ni mühürlemesi ve bu sahnede mühür bu işlemi ateşe değmeden yapıyor) ve hava/rüzgar mühürleme (Chiyo'nun havayı içine çeken bir mühür dizesi oluşturması) gibi durumlar seride varken karakterimin bunu yapamaması yalnızca Rp içi sistemsel bir durum mu?
Hava veya su gibi akışkanlar hacim olarak ele alındığı sürece bir noktaya kadar sisteme eklenebilir gibi duruyor ilk başta bakınca. Ama günün sonunda öyle bir durumda kalacağız ki metreküp hesabı yaparken bulacağız kendimizi. Veya hız hususu var. Objeler anında mühürleniyor ama akışkanlar anında mı mühürlenmeli? Bunun için ayrı bir dal mı lazım? Bunu bu kadar detaylı yapmaya gerek var mı peki?
Kum gibi partiküllerden oluşan şeylerde ne yapacağız? Daha beteri, bunların hepsi diğer sistemler ve hususlar ile nasıl etkileşime girecek? Ateş, elektrik gibi hususlara daha gelemedik.
Hani şu noktada Naruto'dan çıktık bence

(Bu sorular retoriktir, bir cevap beklemediğimi belirtmek istiyorum.)
O seviyeye gelip metafiziksel anlamda mühür yapabilmeye yedirilebilirse bir şekilde, kabul edilebilir. Şu anda kesin bir şey diyemedim zira burada olay artık obje enerji akışkan olaylarından çıkıyor. Başvurulup örneklerini görmem lazım.Eğer bu bir sistemsel bir durum ise karakterim olur da S Seviye Fuinnjutsu ustası olup metafiziksel mühürleme yapabilecek seviyeye gelirse dahi bu ateş ve hava gibi nesne olmayan öğeleri mühürlemesi yine de mümkün değil mi?
D seviye biri "Mühür Sağlamlaştırma" alamıyor. Orada bahsedilen şey zaten mühürlenen kişinin içeriden mührü kırması ile alakalı. Buna bir düzenleme geçip orada bahsedilen hususun bu olduğunu açıklığa kavuşturayım müsait bir vakitte. Ancak biraz konuyu açayım ben.S Seviye biri ile D Seviye birisi aynı koşulda, aynı mührü yaparsa fakat D Seviye'nin bir kere "Mühür Sağlamlaştırma" alması durumunda D Seviye birinin mührü S Seviye birinden daha mı sağlam oluyor?
Eğer bir mühür durumsal aktivasyona sahip değilse efektif olarak birisinin onu aktif etmesi gerekiyor. Böyle bir mührü seviyesine bakmaksızın herkes aktif edebilir, bunun bir zorluğu bulunmaz. Eğer bir mühür durumsal aktivasyona sahipse haliyle zorla kırılıp aktif edilmesi veya bozulması gerekiyor. Bu tarz durumlarda mührü yapan kişinin seviyesi, mührü bozma zorluğunu belirliyor. Fuuinjutsu bilmeyen biri için bu çok çok zor bir durum. Bilen birisi için ise mührü uygulayan kişi ile arasındaki seviye farkı devreye giriyor.
Bununla beraber zaten "Durumsal Aktivasyon" dalında "Tekrar tekrar alınarak bu mührün kırılması zorlaştırılabilir." ibaresi bulunmakta. Bu da sorunun bir nevi cevabı zaten.
Gerekli dal ve seviyeye sahip olduğunuzu düşünüyorsanız, bunları referans göstererek kafanızda mührü kurgulayıp bir yaratın, orada yorumlayalım.Kendi saf çakramı mühürleyebiliyorsam başkasının çakrasını da aynı mühürle çalabilir miyim? Eğer çalabiliyorsam bir çakra emen mühür ve bir tane de "kullanıcının çakra akışını bozan/kapıları kapatan" mühür yaparak -hedefin de bunu fark etmediğini varsayarak- bunları birbirine bağladığımda teorik olarak hedefin shinobilik kariyerini sonlandırabilir miyim?
Zihin stat açıklamasında şöyle bir ibare mevcut; "Zihin kapasitesi düşük Shinobi'ler basit planları hayata geçirme esnasında zorlanırken yüksek kapasiteli Shinobi'ler benzer planları çok rahat bir şekilde uygulamaya geçirir."... Kabaca özetleyecek olursak mührü aklında oluşturup kağıda yansıtıyor. Haliyle mührün çizimini yanlış düşünmesi gibi bir durum olmayacağı için çizim ne kadar küçük olursa olsun %100'lük bir netlikle bunu yansıtıyor. ...
Bu stat efektif olarak sizin zihninizin aynı anda bir çok şeye odaklanıp işleyebilmenize olanak sağlıyor. Aynı anda 4-5 işe odaklanıp bir şeyler yaptığınız turlar yazmanızda bir sıkıntı yok ama eğer zihin statınız yeterince yüksek değilse aynı anda odaklandığınız şeylerden bazıları sekteye uğramaya başlıyor. Buna modunuzu kullanmak da dahil. Modun ne olduğunun çok bir önemi yok, spesifik olarak modda buna karakterin odaklanmadığı ve otomatik çalıştığı yazmıyor ise.
Ek bir atlama alıp mühürlerin daha hızlı oluştuğunu belirtmesi gerekiyor. El ile çizilmeyen mühürler el hassasiyeti becerisinden etkilenmiyor. (Dipnot olarak belirtmekte fayda var, düşük el becerisi mühür çizmeyi yavaşlatmıyor, yüksek el becerisi hızlandırıyor.)Bu durum onu sıradan çizim hızından ne kadar hızlı yapıyor ve bu noktada "Kami no Kami" atlaması göz önüne alınarak daha hızlı çizim yapmak için "El Hassasiyeti" becerisi geliştirmesi gerekiyor mu? Yoksa artık başka bir faktör mü var?
- Chouwano Kagi
- Kaçak
- Posts: 258
- Joined: June 4th, 2020, 6:05 pm
Re: [Soru] Fuinnjutsu'da alan hesaplaması
Bu durum hala geçerli mi?Cynic wrote:Mühürlenir.Kotegawa Ooki wrote:Mesela yere, üstüne düşenleri içine mühürleyen bir boş mühür oluşturup ağacın tepesinden aşağıya bir taş atsam. Taş mühre dokunduğunda mühürlenir mi?
Hem bu durumun geçerliliğini sorayım hem de biraz daha farklılaştırarak Mühür içine mühür yerleştirilebilir mi? Örneğin bir kağıt içine yerleştirilmiş 2-3 tane patlayıcı parşömen bulunan bir tahta parçası vs.Cynic wrote:Mümkün olduğunu düşünmüyorum.Kotegawa Ooki wrote:Mühür oluşturan bir mühür yaratılabilir mi?
"Kullanıcının mühürlediği objelerde başka bir Fuuinjutsu mührü bulunamaz." şeklinde sistemde bir tanım mevcut fakat mühür içinde mührün mü kastedildiği yoksa mührün bulunduğu objenin üstünde başka bir mühür mü kastediliyor, tam emin olamadım.
Re: [Soru] Fuinnjutsu Üzerine
Evet.Bu durum hala geçerli mi?
Mühür oluşturan bir mührün üretilebileceğini düşünmüyorum hâlâ.Hem bu durumun geçerliliğini sorayım ...
Bir obje mühürleneceği zaman üzerinde funyuu veya direkt yazılmış başka bir mühür bulunmaması gerekiyor. O tarz bir durumda bu mühürleme gerçekleşmeyecektir. Önce o mührün kaldırılması gerekiyor."Kullanıcının mühürlediği objelerde başka bir Fuuinjutsu mührü bulunamaz." şeklinde sistemde bir tanım mevcut fakat mühür içinde mührün mü kastedildiği yoksa mührün bulunduğu objenin üstünde başka bir mühür mü kastediliyor, tam emin olamadım.
Bu canlılarda geçerli değil haliyle.