Öncelikle arşivlenmiş sorulara bakıp Fuinnjutsu hakkında neler denmiş diye bir göz attım, bu soru ve yanıtlar hala geçerli mi? Her ne kadar Mühürleme Sanatı gözüme aynıymış gibi gelse de sistemsel bir değişiklik olup olmadığından emin değilim.
Tekrar sorulması daha mühim. Sistem kabaca aynı olsa da farklı şekilde yorumlamayı getirecek hususlar olabilir.
Ama bu hususta fiziksel anlamda bir nesne olan insanı mühürleyebilmek için "Obje Boyut Sınır Arttırma" dalını -benim karakterimi ele alırsak- 12 kere almam gerekiyor.
"İnsan" sistemsel olarak ayrı bir şekilde ele alınıyor. Yani siz bir canlı mühürlediğinizde bunun boyut sınırını obje sınırı belirlemiyor.
Bu hususta biraz çekinceliyim zira "Ayetler var ayetler!" minvalinde ana kaynağı göstermek istemiyorum zira nihayetinde burası ayrı bir evren ama bazı flulukları giderebilmem için de sormam gerekiyor: Ateş mühürleme (Jiraiya'nın Amaterasu Tekniğİ'ni mühürlemesi ve bu sahnede mühür bu işlemi ateşe değmeden yapıyor) ve hava/rüzgar mühürleme (Chiyo'nun havayı içine çeken bir mühür dizesi oluşturması) gibi durumlar seride varken karakterimin bunu yapamaması yalnızca Rp içi sistemsel bir durum mu?
Teknik olarak sistemsel bir sınır, evet. Bunun önünü açacak olursak çok farklı noktalara gideceğini tahmin ediyorum. Bu olaya izin verebilmem için cidden çok fazla şeyi tanıma sıkıştırmam lazım ve bu bir noktadan sonra "eğlenceli" olmaktan ziyade tamamen bir matematik hesabına dönüşecek ve bir anlamı kalmayacak.
Hava veya su gibi akışkanlar hacim olarak ele alındığı sürece bir noktaya kadar sisteme eklenebilir gibi duruyor ilk başta bakınca. Ama günün sonunda öyle bir durumda kalacağız ki metreküp hesabı yaparken bulacağız kendimizi. Veya hız hususu var. Objeler anında mühürleniyor ama akışkanlar anında mı mühürlenmeli? Bunun için ayrı bir dal mı lazım? Bunu bu kadar detaylı yapmaya gerek var mı peki?
Kum gibi partiküllerden oluşan şeylerde ne yapacağız? Daha beteri,
bunların hepsi diğer sistemler ve hususlar ile nasıl etkileşime girecek? Ateş, elektrik gibi hususlara daha gelemedik.
Hani şu noktada Naruto'dan çıktık bence

Bunu da yapmayıvermek oyunun selameti için çok daha mühim bence.
(Bu sorular retoriktir, bir cevap beklemediğimi belirtmek istiyorum.)
Eğer bu bir sistemsel bir durum ise karakterim olur da S Seviye Fuinnjutsu ustası olup metafiziksel mühürleme yapabilecek seviyeye gelirse dahi bu ateş ve hava gibi nesne olmayan öğeleri mühürlemesi yine de mümkün değil mi?
O seviyeye gelip metafiziksel anlamda mühür yapabilmeye yedirilebilirse bir şekilde, kabul edilebilir. Şu anda kesin bir şey diyemedim zira burada olay artık obje enerji akışkan olaylarından çıkıyor. Başvurulup örneklerini görmem lazım.
S Seviye biri ile D Seviye birisi aynı koşulda, aynı mührü yaparsa fakat D Seviye'nin bir kere "Mühür Sağlamlaştırma" alması durumunda D Seviye birinin mührü S Seviye birinden daha mı sağlam oluyor?
D seviye biri "Mühür Sağlamlaştırma" alamıyor. Orada bahsedilen şey zaten mühürlenen kişinin içeriden mührü kırması ile alakalı. Buna bir düzenleme geçip orada bahsedilen hususun bu olduğunu açıklığa kavuşturayım müsait bir vakitte. Ancak biraz konuyu açayım ben.
Eğer bir mühür durumsal aktivasyona sahip değilse efektif olarak birisinin onu aktif etmesi gerekiyor. Böyle bir mührü seviyesine bakmaksızın herkes aktif edebilir, bunun bir zorluğu bulunmaz. Eğer bir mühür durumsal aktivasyona sahipse haliyle zorla kırılıp aktif edilmesi veya bozulması gerekiyor. Bu tarz durumlarda mührü yapan kişinin seviyesi, mührü bozma zorluğunu belirliyor. Fuuinjutsu bilmeyen biri için bu çok çok zor bir durum. Bilen birisi için ise mührü uygulayan kişi ile arasındaki seviye farkı devreye giriyor.
Bununla beraber zaten "Durumsal Aktivasyon" dalında "Tekrar tekrar alınarak bu mührün kırılması zorlaştırılabilir." ibaresi bulunmakta. Bu da sorunun bir nevi cevabı zaten.
Kendi saf çakramı mühürleyebiliyorsam başkasının çakrasını da aynı mühürle çalabilir miyim? Eğer çalabiliyorsam bir çakra emen mühür ve bir tane de "kullanıcının çakra akışını bozan/kapıları kapatan" mühür yaparak -hedefin de bunu fark etmediğini varsayarak- bunları birbirine bağladığımda teorik olarak hedefin shinobilik kariyerini sonlandırabilir miyim?
Gerekli dal ve seviyeye sahip olduğunuzu düşünüyorsanız, bunları referans göstererek kafanızda mührü kurgulayıp bir yaratın, orada yorumlayalım.
... Kabaca özetleyecek olursak mührü aklında oluşturup kağıda yansıtıyor. Haliyle mührün çizimini yanlış düşünmesi gibi bir durum olmayacağı için çizim ne kadar küçük olursa olsun %100'lük bir netlikle bunu yansıtıyor. ...
Zihin stat açıklamasında şöyle bir ibare mevcut; "Zihin kapasitesi düşük Shinobi'ler basit planları hayata geçirme esnasında zorlanırken yüksek kapasiteli Shinobi'ler benzer planları çok rahat bir şekilde uygulamaya geçirir."
Bu stat efektif olarak sizin zihninizin aynı anda bir çok şeye odaklanıp işleyebilmenize olanak sağlıyor. Aynı anda 4-5 işe odaklanıp bir şeyler yaptığınız turlar yazmanızda bir sıkıntı yok ama eğer zihin statınız yeterince yüksek değilse aynı anda odaklandığınız şeylerden bazıları sekteye uğramaya başlıyor. Buna modunuzu kullanmak da dahil. Modun ne olduğunun çok bir önemi yok, spesifik olarak modda buna karakterin odaklanmadığı ve otomatik çalıştığı yazmıyor ise.
Bu durum onu sıradan çizim hızından ne kadar hızlı yapıyor ve bu noktada "Kami no Kami" atlaması göz önüne alınarak daha hızlı çizim yapmak için "El Hassasiyeti" becerisi geliştirmesi gerekiyor mu? Yoksa artık başka bir faktör mü var?
Ek bir atlama alıp mühürlerin daha hızlı oluştuğunu belirtmesi gerekiyor. El ile çizilmeyen mühürler el hassasiyeti becerisinden etkilenmiyor. (Dipnot olarak belirtmekte fayda var, düşük el becerisi mühür çizmeyi yavaşlatmıyor, yüksek el becerisi hızlandırıyor.)