Stat Kavramı

Oyunun temel işleyişi ile alakalı rehberlerin olduğu bölüm.
Locked
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts: 2811
Joined: August 25th, 2018, 6:19 pm

Stat Kavramı

Post by GM - Naruto » February 21st, 2025, 12:11 am

Her Şeyin Başlangıcı
Bir Shinobi'yi tanımlayan en temel parametrelere stat adı verilir. Statlar karakterin fiziksel ve zihinsel olarak maksimum potansiyelinin sınırlarını belirler. Bu sınırlar karakterin çeşitli şartlar altında neleri başarıp başaramayacağı hakkında fikir yürütmemize yardımcı olur.
  • Güç
    Shinobi'nin kas gücünü temsil eder. Yükseldikçe Shinobi'nin saf kas gücü ile yapabileceği şeylerin sınırı yükselir. Buna chakra ile güçlendirilmiş aksiyonlar da dahildir. Alt seviyelerde bir yumruk veya tekme ile kapı kırabilecek kadar güçlüyken ilerleyen seviyelerde duvar, kaya gibi sert malzemeleri un ufak edebilecek kudrete ulaşır.
  • Çeviklik
    Shinobi'nin el-göz koordinasyonunun ne kadar kuvvetli ve reflekleslerinin ne kadar hızlı olduğunu temsil eder. Çevik Shinobi'ler ellerini kompleks hamleler yaparken daha iyi kullanır, anlık hareket gerektiren hamleleri daha başarılı ve hızlı gerçekleştirirler. Yüksek seviyelerde bir Shinobi'nin aksiyonları gözle seçilemez hale gelir. Karakterin el mührü yapma hızını etkilemez.
  • Potansiyel
    Shinobi'nin ninshuu sanatlarına olan yatkınlığını temsil eder. Chakra yoğurma performansından bilgi birikimine kadar bir çok konuyu kapsar. Düşük seviyeli Shinobi'ler chakra yoğurmada bariz problemler yaşamaz ancak kritik durumlarda chakra hakimiyetleri onları yarı yolda bırakabilir. Ayrıca bilgi birikimleri sınırlı olduğundan karşılaştıkları chakra fenomenleri hususunda fikir yürütmeleri zorlaşır. Potansiyeli yüksel Shinobi'ler çok daha iyi chakra yoğurur, chakra fenomenleri hususunda daha iyi fikir sahibi olurlar. Potansiyel ayrıca bir karakterin chakrasını daha "efektif" kullanmasını sağlar, tekniklerin chakra kullanımını azaltır.
  • Kondisyon
    Shinobi'nin "aktivite" kapasitesini belirler. Bu sadece fiziksel olarak bir Shinobi'nin ne kadar aktif olacağını değil, zihinsel olarak da ne kadar dirayetli olduğunu temsil eder. Karakterin iradesine direkt olarak etki eder. Düşük kondisyonlu karakterler daha çabuk yorulurlar, chakra'ları daha hızlı biter, acıya ve baskıya dayanıksızdırlar. Kondisyonu yüksek karakterler ise tüm bunlara daha çok dayanır, geç yorulur ve uzun süre dinlenmeden aktif kalabilirler.
  • Zihin
    Shinobi'nin ne kadar keskin bir akla sahip olduğunu belirtir. Yüksek zihin kapasitesi bir Shinobi'nin çok kısa sürede çok fazla veriyi işleyebilmesine ve doğru çıkarımlara ulaşabilmesine olanak tanır. Zihin kapasitesi düşük Shinobi'ler basit planları hayata geçirme esnasında zorlanırken yüksek kapasiteli Shinobi'ler benzer planları çok rahat bir şekilde uygulamaya geçirir. Bununla beraber zihin kapasitesi direkt olarak mantıksal çıkarım yapmayı kolaylaştırır, Shinobi'nin otomatik olarak fikir yürütmesine olanak sağlar. Bu fikir yürütmeler çoğu zaman GM tarafından küçük bilgi kırıntıları olarak turlara eklenir. Bu zihinsel keskinlik genel olarak Shinobi kavramları ve çok kısa zaman sürelerinde hızlıca veri işleme konseptleri için geçerlidir.
  • Varlık
    Shinobi'nin ne kadar sosyal yönüne hakim olduğunu temsil eder. Yüksek Varlık'a sahip Shinobi'ler isterlerse kendilerini odadaki en ilgi çekici kişi olarak konumlandırabilir veya dikkat çekmek istemiyorlarsa bir figürana dönüşebilirler. Düşük Varlık, bir Shinobi'nin anlamsız dikkat çekmesine sebebiyet verebilir, bununla beraber tam gerekecek bir anda Shinobi'nin gerekli sosyal farkı yaratamamasına neden olabilir. Bununla beraber yüksek Varlık, Shinobi'nin karşısındaki kişiden aldığı sosyal bilgi kırıntılarını daha iyi yorumlayabilmesine izin verir.
Seviyeler, İlerleyiş
Statların seviyesi ve buna bağlı olarak güçleri aşağıdaki sıralı on beş sembol ile tanımlanmıştır. Bu sıralama doğrudan kuvvet sıralaması olarak tanımlanmaktadır: Bu sırada ileride olan bir sembol, daha gerideki bir sembolden daha kuvvetli bir statı temsil eder. Her sembol arasındaki güç farkı lineerdir, yani B+ ile A arasındaki fark ile D ve D+ arasındaki fark aynı güç farkını temsil eder.

FF+EE+DD+CC+B -> B+AA+SS+SSSS+

F ve F+ seviyeleri herhangi bir Shinobi eğitimi almamış kişileri tanımlamaktadır. Yani herhangi bir doğaüstü eğilimi veya eğitimi olmayan sıradan insanların statları F veya F+'dan başka bir değere sahip olamaz. Bununla beraber E ve üzeri tüm seviyeler doğa üstü kabiliyetleri temsil eder. Bunun bir sonucu olarak herhangi bir normal insan, herhangi bir Shinobi'den bu stat kavramları çerçevesinde mutlaka geridedir. Bu şahıs elbette bu statların kapsamadığı kısımlarda bir Shinobi'den daha ileride olabilir, ancak statlar söz konusu olduğunda Shinobi mutlaka ileride olacaktır.

Bu seviyeler hem sistemsel olarak bir Shinobi'yi tanımlarken evren içerisinde de kullanılmaktadır. Bir çok istihbarat grupları ve köy kuruluşları düşman ve müttefik Shinobi'lerin Stat seviyelerini ölçer, kategorize eder ve profiller.

Ninjutsu, Genjutsu, Taijutsu
Sistemsel olarak Ninjutsu, Genjutsu ve Taijutsu için ayrı birer stat bulunmamaktadır. Bunun yerine, kullanıcının uyguladığı tekniğin doğası hangi stat ile eşleşiyorsa o stat veya statlar tekniğin kuvvetini belirler.
  • Ninjutsu'nun en bariz avantaj elde ettiği statlar Potansiyel ve Kondisyon'dur. Potansiyel statı yükseldikçe kişinin el mührü yapma hızı azar azar artar, Kondisyon statı ise onun yüksek seviyeli teknikleri kullanırken daha geç yorulmasına sebebiyet verir. Ayrıca karşılaştığı ve bilmediği Ninjutsu tekniklerini çözebilmesi ve fikir yürütebilmesi de Potansiyel statına bağlıdır.
  • Genjutsu, bir Ninjutsu alt dalı olduğundan el mühür hızı hususunda Potansiyel'e yatkındır. Ancak asıl etkiler ele alındığında Zihin ve Varlık öne çıkar. Zihin, Genjutsu etkilerinin kırılmasının zorluğunu belirlerken Varlık etkilerin ne kadar inandırıcı ve ne kadar acı verici olduğu hususunda söz sahibidir.
  • Taijutsu stilleri ve teknikleri Güç ve Çeviklik statlarını temel alırlar. Güç bir hamlenin veya tekniğin hasar potansiyelini belirlerken Çeviklik bunun ne kadar hızlı ve isabetli icra edildiğini söyler.
Bu stat kombinasyonları en bariz stat kombinasyonları olarak örneklendirilmiştir ancak bir tur yorumlanırken sadece bu stat kombinasyonlarına bakılmaz. Birisini korkutmak adına yapılan bir Taijutsu hamlesi için Varlık statı da denkleme dahil olacakken bir kapıyı ayağı ile kapalı tutmaya çalışırken Genjutsu tekniği uygulayan bir Shinobi için Güç statı da inanılmaz bir öneme sahip olacaktır.

Gelişim
Statlar "Stat Gelişim Hakkı" adı verilen özel bir hak ile geliştirilir. Bu hak oyun içerisinde konu sonlarında tüm ödüllerden bağımsız olarak ayrı bir ödül olarak verilir. Bir stat gelişim hakkı ile herhangi bir statınızı üstte tanımlanan sıralamada bir adım ileriye taşıyabilirsiniz.

Bazı durumlarda, stat gelişim hakları bir oyuncuya ödül olarak verilirken parantez içerisinde bir veya bir kaç stata bağlı olarak verilebilir, örneğin "Stat Gelişim Hakkı (Güç)" veya "Stat Gelişim Hakkı (Potansiyel veya Zihin)" gibi. Bu haklar sadece parantez içindeki stat veya statları geliştirmek için kullanılabilir. Unutulmaması gereken nokta bu hak sadece bir defa kullanılabilir, yani parantez içerisinde iki veya daha fazla stat var ise sadece birini seçip onu geliştirebilirsiniz, hepsini geliştiremezsiniz.

Stat'lar doğa üstü kabiliyetleri temsil ettikleri için geriye gitmeleri veya körelmeleri pek olası değildir. Şahıs yaşlansa bile, elden ayaktan düşmediği sürece statları geliştiği şekilde kalacaktır.

Stat'lar Gelişim Puanı veya Prestij Puanı ile geliştirilmez.

Statların toplam kaç defa geliştirilmiş olduğu Shinobi'nin Rank'ını belirler. Stat seviyelerinin ranklarla olan ilişkisi için Rank ve Rütbe rehberine göz atınız.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Locked

Return to “Temel”