Maddi Varlık

Oyunun temel işleyişi ile alakalı rehberlerin olduğu bölüm.
Locked
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts: 2811
Joined: August 25th, 2018, 6:19 pm

Maddi Varlık

Post by GM - Naruto » February 22nd, 2025, 5:11 pm

Para ve Maddiyat
Evren içerisinde para birimi olarak "Ryo" kullanılır. Bu birim evrensel olarak geçerlidir, tüm köyler ve ülkeler bu para biriminin ortak kullanımı konusunda mütabıktır. Büyük miktarlar banknot, küçük miktarlar ise bozuk para ile temsil edilir. Aşağıda bu para biriminin sayısal değerleri ile alakalı örnekler bulabilirsiniz:
  • Doyurucu bir akşam yemeğinin kabaca 1.000 Ryo olarak fiyatlandırılması olağandır.
  • Düşük vasıflı işlerde aylık gelir kabaca 150.000 - 200.000 Ryo arasındadır.
  • Küçük, tek kişilik bir evin aylık kirası 75.000 - 100.000 Ryo bandındadır.
Kanlı Para
Shinobi'ler aylık sabit bir gelire ve buna ek olarak görevlerden gelen bir ek ödemeye sahiptir. Bu aylık gelir kişinin tüm giderlerini karşılamaya ve fazlasına yetmektedir. Yani, karakterlerin oyun içerisinde sahip oldukları evin kirası veya borcunu bir şekilde ödedikleri, gıdasını karşılayabildikleri ve temel ihtiyaçlarını sağlayabildikleri kabul edilir. Bunlar için sistemsel olarak oyuncuların aktif bir şekilde para harcamasına gerek yoktur. Bunlara ek olarak karakterlerin oyun içerisindeki basit harcamalarını bir şekilde yaptıkları da varsayılır. Yani evren içerisinde bir bara giden bir karakterin cebinde yeterli parası olduğu varsayılmaktadır. Bu tarz harcamalar takip edilmez ve "takipsiz harcama" olarak sınıflandırılır.

Takip edilen harcamalar aktif olarak karaktere oyun içerisinde fayda sağlayacak olan eşyalar ve hizmetlerdir. Eğer bir karakter görünümünü yeni bir kıyafet seti ile güncellemek istiyorsa oyuncunun bunu açık açık satın almasına gerek yoktur, ancak o giysi eğer ateşe dayanıklı ve soğuğa karşı ekstra korumaya sahip ise karakterin bunu para harcayarak alması gerekmektedir. Aynı şekilde, eğer karakter sadece kendisinin bildiği ve kullandığı bir gizli saklanma yeri edinmek istiyorsa bunu da satın almak zorundadır.

Kazanmak ve Harcamak
Sistemsel olarak karakterin parası direkt olarak kuruşu kuruşuna hesaplanmaz. Bunun yerine karakterlerin alım gücü "Varlık Puanı (VP)" adı verilen bir sayısal değer ile ölçülür. Karaktere fayda sağlayacak her bir eşya veya hizmetin bir VP karşılığı mevcuttur. Bu VP'yi ödeyen kişi o eşya veya hizmete sahip olur.

VP sadece karakterin sahip olduğu maddi parayı değil, onun ödeme gücünün toplamını temsil eder. Yani karakteriniz VP harcadığında sadece para ödememiş olabilir, belki evindeki başka bir eşyayı takas etmiş veya yaptırdığı özel silah için demircinin bir isteğini yerine getirmiş olabilir. Bu bağlamda bu puan karakterin o an ekonomik olarak hareket alanının ne kadar geniş olduğunu tanımlar.

Karakterler ayrıca edindikleri eşyaları geri satabilirler. Satış ücreti alış ücretinin yarısıdır ve aşağı yuvarlanır. PP ile yaratılmış eşyalar satılamaz. Satılmak istenen ancak değeri bilinmeyen eşyalar için karakter bir "market araştırması" yapabilir. Bunun için Dükkan konusuna bir mesaj atması yeterlidir.

Tüm bunlar "ekran dışında" gerçekleşir. Yani siz VP harcadığınızda veya eşya satıp VP kazandığınızda aktif olarak rol yapmazsınız, sadece puanınızı harcar ve eşyanızı elde edersiniz. Eğer isterseniz bu süreci bir serbest konu ile detaylandırabilirsiniz fakat bu bir gereksinim değildir.

Karakterin bitirdiği her bir köy görevi ona ek bir gelir sağlayacağı için VP getirisi oluşturur. Bununla beraber eğer karakter bir yönetilmiş konu içerisinde ciddi bir maddi getirisi olan eşya veya nakit para bulursa bunlar da konu sonunda VP'ye dönüştürülür. Ayrıca bu tarz konularda sadece para değil, bazı kişilerden çeşitli sözler, yardım veya iyilik de kazanılabilir. Bunlar da uygun durumlarda VP'ye dönüştürülüp konu sonu ödülü olarak verilebilir.

Karakterinizin aylık maaşı ona bir VP getirisi sağlamaz. Maaşı bir şekilde hayatta kalmak için kullandığı, arta kalan paranın çok büyük bir fark yaratmadığı varsayılır. Yani bir karakterin aktif olarak VP kazanabilmesi için mutlaka oyuna dahil olması gerekmektedir.

Alternatif olarak, Prestij Puanı (PP) karşılığı VP edinebilirsiniz. Harcayacağınız her 1 PP size 5 VP getirecektir.

Negatif Varlık
Karakter bazı durumlarda negatif VP'ye düşebilir. Bunun en olası ihtimali, karakterin yeterli VP'si yokken hastane hizmeti almasıdır ancak bununla sınırlı değildir. Negatif VP karakterin efektif olarak borçlandığını temsil eder. Karakter hâlâ temel ihtiyaçlarını karşılayabilir haldedir, fakat bu durumun oyuna bazı etkileri vardır.
  • Negatif VP'deki bir karakter Dükkan üzerinden alışveriş yapamaz, ancak satış yapabilir.
  • Negatif VP'deki bir karakter yönetilen bir konu içerisinde sadece çok çok basit takipsiz harcamalar yapabilir, bir marketten su almak gibi. Karakterin borçlu olduğunun bilincinde bir rol yapılmalıdır.
  • Negatif VP'de iken kazanılan bütün VP'ler direkt olarak borcun kapatılmasına harcanır. Karakter bu işlem sonucunda artıya geçmiyorsa hâlâ borçlu kabul edilir.
  • Negatif VP durumunun oyun içerisinde bazı kurgusal karşılığı olabilir.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Locked

Return to “Temel”