Taijutsu
Posted: February 22nd, 2025, 11:45 pm
Vücudun Sınırları
Taijutsu, Shinobi sanatları içerisinde en fiziksel olanıdır. Kullanıcının vücut enerjisi ile kas gücünün birleşmesi hususuna dayanır. Sıkı bir eğitim ile geliştirilir. Direkt olarak chakra gerektirmese de genelde kullanıcılar Taijutsu sanatını icra ederken vücutlarını chakra ile güçlendirerek performanslarını arttırırlar.
Taijutsu sanatı tek bir daldan ilerlemez, çok geniş bir yelpazeye sahiptir. Bu bağlamda çeşitli alanlarda ustalaşan kişilerin geliştirdiği farklı stillere sahiptir. Bu stillerde ustalaşmak disiplin ister ve eğer kişi bir stilde ciddi anlamda ustalaşmak istiyorsa kariyer odağının çoğunu oraya ayırması beklenir.
Stiller ve Kurallar
Stiller spesifik bir felsefi yaklaşım üzerinde geliştirilmiş bir yakın dövüş sanatını temsil eder. Bu felsefe dövüş ve çarpışmalara karşı stilin yaklaşımını gösterir. Stil bu perspektif üzerine kurulduğu için stilin öğretileri de bu çizgide olur. Genelde kişiler sadece stilin sunduğu taktiksel potansiyele değil, bu felsefi yaklaşıma göre de kendilerine en uygun dövüş sanatını seçerler.
Karakter bir stili öğrenmeye başladığında, stilin kapsadığı disiplin ve kuralları da kavrayıp çözmeye başladığı varsayılır. Bu edinim stilin seviyesinde belirtilen kazanımlarla karaktere aktarılır. Karakter bir stilde ilerledikçe o stilin sunduğu diğer kazanımları da repertuarına ekler, varolan kazanımlarını güçlendirir ve stil üzerindeki ustalığını arttırır.
Stillerin sunduğu kazanımlar genelde savaş anında karaktere fayda sağlayan, karakterin genel dövüş tarzını kuvvetlendiren ve spesifik bir dövüş tarzını benimsemesini ödüllendiren kazanımlardır. Genelde bu edinimler karakteri direkt olarak kuvvetlendirir, ancak bunun gerçekleşebilmesi için karakterin mantıksal olarak stilin içerisinde hamle yapıyor olması gerekmektedir. Ağır ve yavaş ancak kuvvetli bir stilde kendini geliştiren bir karakter eğer hızlı, isabetsiz ve ardına kuvvet koymadığı hamleler yapacak olursa stilinin getirilerinin bir anlamı olmayacaktır.
Stiller içerisinde edinilen kazanımlar sadece dövüş esnasında değil, başka zamanlarda da kullanılabilir. Örneğin bir stilin getirdiği denge kabiliyeti dövüş dışında da karakteri pozitif anlamda etkileyecektir.
Stiller "Çıplak El Stilleri" ve "Silah Stilleri" olmak üzere iki kategoriye ayrılır:
Çıplak El Stilleri
Kabiliyet
Kabiliyet, stil içerisinde sınırı belli olan ve spesifik bir kalıba oturtulmuş kavramlardır. Her bir stil içerisinde çeşitli kabiliyetler bulundurur ve karakterler bunları öğrenebilir. Kabiliyetler spesifik bir husustaki ek bir eğitimi temsil ettiği için stilde seviye atlandıkça otomatik olarak edinilmez. Karakterin bunları öğrenmesi için ek olarak GP harcaması gerekmektedir.
Kabiliyetler genel olarak kalıpları belirli bir tekme/yumruk hamlesi, spesifik bir antrenman veya ünlü bir manevrayı temsil eder. Hem pasif hem aktif etkileri olabilir ve geniş bir yelpazeye sahiptirler ancak hiçbiri doğaüstü bir kavram barındırmaz. Bütün beceriler standart bir insanın öğrenebileceği cinsten, bir Shinobi'ye göre "sıradan" kabul edilen eğitimlerdir.
Kabiliyetler genel olarak sıradan ve doğal şeyleri temsil ettikleri için karakteriniz aslında mantıken bunları spesifik olarak GP ödemeden de hamlelerinde kullanabilir. Bu bağlamda, kabiliyeti "satın" almak aslında karakterinizin aktif olarak o spesifik kabiliyeti defalarca tekrar edip bilinçaltına işlemesini temsil eder. Kabiliyeti bilen birisinin yapacağı hamle bilmeyen birine göre çok daha yüksek bir oranda hamlesinde başarılı olacaktır.
Her bir stil seviyesinde üç adet kabiliyet bulunur. Bir stil seviyesinde bulunan üç kabiliyetten iki tanesi o seviyeye özel bir kabiliyettir, üçüncüsü ise "Ek Eğitim" adı verilen, her stilde ve seviyede aynı olan standart bir kabiliyettir.
"Ek Eğitim" tamamen pasiftir. Her stilin her seviyesinde aynı tanıma ve etkiye sahiptir, karakterin stilde ne kadar ek antrenman yaptığını temsil eder. Karakter "Ek Eğitim" kabiliyetlerini aldıkça stil üzerindeki eğitim seviyesini arttırır. Bu onu stili kullanan diğer kişilerden ayırır.
"Ek Eğitim" sistemsel olarak karakterin kabiliyetlerinin ucu ucuna yetişmediği durumlarda ek bir "öteleme" olarak ele alınır. Yani, karakterin yapacağı hamle kendi stat ve stil seviyeleri hususunda tam ucu ucuna yetersiz kalıyor ise ve yeterli ek eğitim seviyesine sahipse hamlesi başarılı kabul edilir. Bu husus yönetici turunda karaktere aktarılır, yani karakter kabiliyetlerinin yetmediği bir badireyi disiplini ve eğitimi sayesinde aştığının bilincinde olur. Bununla beraber eğer iki kişi bir stilde aynı seviyedeyse hangisinin daha usta olduğunu belirlemek için ek eğitim seviyeleri karşılaştırılır. Bunun bir sonucu olarak eğer iki karakter bir stilde aynı seviyeye, aynı "Ek Eğitim" kabiliyetine ve aynı statlara sahipse o stilde tamı tamına eşit oldukları varsayılır.
"Ek Eğitim" kabiliyeti her stil ve seviyede aynı olduğu için tanımı burada tek bir sefer yapılmıştır.
Taijutsu bir Shinobi sanatı olduğu için doğal olarak tekniklere ve doğaüstü fenomenlere de sahiptir. Bir çok stil kendi içerisinde teknikler barındırır. Bu teknikler Ninjutsu teknikleriyle aynı mekanizmayla çalışır, yani chakra ve odaklanma gerektirir. Bir çoğunun el mührü bulunmaz ve kişinin vücut kuvveti ile doğru orantılı bir kuvvete sahiplerdir, ancak özünde Ninjutsu ile doğaları aynıdır. Taijutsu tekniklerinin elementi yoktur, Ninpou klasmanındadır.
Bir Taijutsu tekniğini öğrenebilmek için stilde teknik ile aynı seviyede olmanız gerekir. Yani bir teknik eğer B-Rank ise, tekniğin stilinde en az B-Rank olmadan tekniği öğrenemezsiniz.
Nasıl Öğrenilir?
Her bir stil D ile S arasında seviyelendirilmiştir. Bu seviyeler sırayla öğrenilir. Bir stili ilk defa öğrendiğinizde D seviyesinden giriş yaparsınız ve GP ödedikçe stilin basamaklarını tırmanırsınız. S-Rank'a ulaşabilmeniz için mutlaka oyun içerisinde bir usta bulmanız gerekmektedir. Bulduğunuz kişiyi size stilin en gizli sırlanırı öğretmesi konusunda ikna ettikten sonra GP harcayıp son seviyeye ulaşabilirsiniz.
Bir "Kabiliyet"'i, o kabiliyetin seviyesine stilde ulaşmadan öğrenemezsiniz. Kabiliyetler otomatik edinilmez, GP harcanmalıdır.
Benzer şekilde, Taijutsu tekniklerini de stilde teknik ile aynı seviyeye ulaşmadan öğrenemezsiniz.
Taijutsu, Shinobi sanatları içerisinde en fiziksel olanıdır. Kullanıcının vücut enerjisi ile kas gücünün birleşmesi hususuna dayanır. Sıkı bir eğitim ile geliştirilir. Direkt olarak chakra gerektirmese de genelde kullanıcılar Taijutsu sanatını icra ederken vücutlarını chakra ile güçlendirerek performanslarını arttırırlar.
Taijutsu sanatı tek bir daldan ilerlemez, çok geniş bir yelpazeye sahiptir. Bu bağlamda çeşitli alanlarda ustalaşan kişilerin geliştirdiği farklı stillere sahiptir. Bu stillerde ustalaşmak disiplin ister ve eğer kişi bir stilde ciddi anlamda ustalaşmak istiyorsa kariyer odağının çoğunu oraya ayırması beklenir.
Stiller ve Kurallar
Stiller spesifik bir felsefi yaklaşım üzerinde geliştirilmiş bir yakın dövüş sanatını temsil eder. Bu felsefe dövüş ve çarpışmalara karşı stilin yaklaşımını gösterir. Stil bu perspektif üzerine kurulduğu için stilin öğretileri de bu çizgide olur. Genelde kişiler sadece stilin sunduğu taktiksel potansiyele değil, bu felsefi yaklaşıma göre de kendilerine en uygun dövüş sanatını seçerler.
Karakter bir stili öğrenmeye başladığında, stilin kapsadığı disiplin ve kuralları da kavrayıp çözmeye başladığı varsayılır. Bu edinim stilin seviyesinde belirtilen kazanımlarla karaktere aktarılır. Karakter bir stilde ilerledikçe o stilin sunduğu diğer kazanımları da repertuarına ekler, varolan kazanımlarını güçlendirir ve stil üzerindeki ustalığını arttırır.
Stillerin sunduğu kazanımlar genelde savaş anında karaktere fayda sağlayan, karakterin genel dövüş tarzını kuvvetlendiren ve spesifik bir dövüş tarzını benimsemesini ödüllendiren kazanımlardır. Genelde bu edinimler karakteri direkt olarak kuvvetlendirir, ancak bunun gerçekleşebilmesi için karakterin mantıksal olarak stilin içerisinde hamle yapıyor olması gerekmektedir. Ağır ve yavaş ancak kuvvetli bir stilde kendini geliştiren bir karakter eğer hızlı, isabetsiz ve ardına kuvvet koymadığı hamleler yapacak olursa stilinin getirilerinin bir anlamı olmayacaktır.
Stiller içerisinde edinilen kazanımlar sadece dövüş esnasında değil, başka zamanlarda da kullanılabilir. Örneğin bir stilin getirdiği denge kabiliyeti dövüş dışında da karakteri pozitif anlamda etkileyecektir.
Stiller "Çıplak El Stilleri" ve "Silah Stilleri" olmak üzere iki kategoriye ayrılır:
Çıplak El Stilleri
- Juudaichi
- Rinjoushou
- Shinshouki
- Suiseiki
- Ayatsu
- Shinobi Ekipman Ustalığı (Kunai, Shuriken)
- Kendou (Katana, Wakizashi, Tantou)
- Iaido (Katana & Kın)
- Musatsu (Wakizashi, Tantou)
- Nagatsu (Bo Sopası, Yari, Naginata, Sansetsukon)
- Kyodaichi (Bisento, Bo Sopası, Naginata)
- Shigure (Katana, Naginata)
- Bunshoku (Nunchaku, Sansetsukon)
- Tessenjutsu (Tessen)
- Hankyudo (Ok & Yay)
Kabiliyet
Kabiliyet, stil içerisinde sınırı belli olan ve spesifik bir kalıba oturtulmuş kavramlardır. Her bir stil içerisinde çeşitli kabiliyetler bulundurur ve karakterler bunları öğrenebilir. Kabiliyetler spesifik bir husustaki ek bir eğitimi temsil ettiği için stilde seviye atlandıkça otomatik olarak edinilmez. Karakterin bunları öğrenmesi için ek olarak GP harcaması gerekmektedir.
Kabiliyetler genel olarak kalıpları belirli bir tekme/yumruk hamlesi, spesifik bir antrenman veya ünlü bir manevrayı temsil eder. Hem pasif hem aktif etkileri olabilir ve geniş bir yelpazeye sahiptirler ancak hiçbiri doğaüstü bir kavram barındırmaz. Bütün beceriler standart bir insanın öğrenebileceği cinsten, bir Shinobi'ye göre "sıradan" kabul edilen eğitimlerdir.
Kabiliyetler genel olarak sıradan ve doğal şeyleri temsil ettikleri için karakteriniz aslında mantıken bunları spesifik olarak GP ödemeden de hamlelerinde kullanabilir. Bu bağlamda, kabiliyeti "satın" almak aslında karakterinizin aktif olarak o spesifik kabiliyeti defalarca tekrar edip bilinçaltına işlemesini temsil eder. Kabiliyeti bilen birisinin yapacağı hamle bilmeyen birine göre çok daha yüksek bir oranda hamlesinde başarılı olacaktır.
Her bir stil seviyesinde üç adet kabiliyet bulunur. Bir stil seviyesinde bulunan üç kabiliyetten iki tanesi o seviyeye özel bir kabiliyettir, üçüncüsü ise "Ek Eğitim" adı verilen, her stilde ve seviyede aynı olan standart bir kabiliyettir.
"Ek Eğitim" tamamen pasiftir. Her stilin her seviyesinde aynı tanıma ve etkiye sahiptir, karakterin stilde ne kadar ek antrenman yaptığını temsil eder. Karakter "Ek Eğitim" kabiliyetlerini aldıkça stil üzerindeki eğitim seviyesini arttırır. Bu onu stili kullanan diğer kişilerden ayırır.
"Ek Eğitim" sistemsel olarak karakterin kabiliyetlerinin ucu ucuna yetişmediği durumlarda ek bir "öteleme" olarak ele alınır. Yani, karakterin yapacağı hamle kendi stat ve stil seviyeleri hususunda tam ucu ucuna yetersiz kalıyor ise ve yeterli ek eğitim seviyesine sahipse hamlesi başarılı kabul edilir. Bu husus yönetici turunda karaktere aktarılır, yani karakter kabiliyetlerinin yetmediği bir badireyi disiplini ve eğitimi sayesinde aştığının bilincinde olur. Bununla beraber eğer iki kişi bir stilde aynı seviyedeyse hangisinin daha usta olduğunu belirlemek için ek eğitim seviyeleri karşılaştırılır. Bunun bir sonucu olarak eğer iki karakter bir stilde aynı seviyeye, aynı "Ek Eğitim" kabiliyetine ve aynı statlara sahipse o stilde tamı tamına eşit oldukları varsayılır.
"Ek Eğitim" kabiliyeti her stil ve seviyede aynı olduğu için tanımı burada tek bir sefer yapılmıştır.
-
Ek Eğitim, [Rank]
Karakter stilde ustalaşmak adına ek antrenmanlar yapar. Stilin felsefesini çözmek için okumalar yaparken bir yandan temel formlara tekrar çalışır, vücudunu stilin savaşa olan yaklaşımı hususunda geliştirir. Stilin daha nadir sayılabilecek formlarını araştırır, bunları öğrenir ve kullanmaya başlar. Bulabiliyorsa çeşitli farklı ustalarla antrenman yapar, kendisine benzer seviyedeki stil öğrencileri ile antrenman maçlarına katılır.
Taijutsu bir Shinobi sanatı olduğu için doğal olarak tekniklere ve doğaüstü fenomenlere de sahiptir. Bir çok stil kendi içerisinde teknikler barındırır. Bu teknikler Ninjutsu teknikleriyle aynı mekanizmayla çalışır, yani chakra ve odaklanma gerektirir. Bir çoğunun el mührü bulunmaz ve kişinin vücut kuvveti ile doğru orantılı bir kuvvete sahiplerdir, ancak özünde Ninjutsu ile doğaları aynıdır. Taijutsu tekniklerinin elementi yoktur, Ninpou klasmanındadır.
Bir Taijutsu tekniğini öğrenebilmek için stilde teknik ile aynı seviyede olmanız gerekir. Yani bir teknik eğer B-Rank ise, tekniğin stilinde en az B-Rank olmadan tekniği öğrenemezsiniz.
Nasıl Öğrenilir?
Her bir stil D ile S arasında seviyelendirilmiştir. Bu seviyeler sırayla öğrenilir. Bir stili ilk defa öğrendiğinizde D seviyesinden giriş yaparsınız ve GP ödedikçe stilin basamaklarını tırmanırsınız. S-Rank'a ulaşabilmeniz için mutlaka oyun içerisinde bir usta bulmanız gerekmektedir. Bulduğunuz kişiyi size stilin en gizli sırlanırı öğretmesi konusunda ikna ettikten sonra GP harcayıp son seviyeye ulaşabilirsiniz.
Bir "Kabiliyet"'i, o kabiliyetin seviyesine stilde ulaşmadan öğrenemezsiniz. Kabiliyetler otomatik edinilmez, GP harcanmalıdır.
Benzer şekilde, Taijutsu tekniklerini de stilde teknik ile aynı seviyeye ulaşmadan öğrenemezsiniz.