Page 1 of 1

Teknik Yaratımı

Posted: March 2nd, 2025, 4:37 pm
by GM - Naruto
Kişisel Bir Devrim
Varolan kalıp teknikleri öğrenip onları geliştirmenin kendilerine yetmediği durumlarda Shinobi'ler kendi tekniklerini yaratmaya yönelirler. Bir tekniği geliştirmek yolda giderken şerit değiştirmek ise, teknik yaratmak direkt olarak yolun kendisini değiştirmeye denktir. Felsefi yatkınlığı olan Shinobi'ler bu hususa kişinin kendi kaderini çizmesiyle eş bir anlam yükler.

Karakterler Prestij Puanı (PP) ödeyerek teknik yaratabilirler. Bu teknikler Ninjutsu, Genjutsu veya Taijutsu sanatlarından birine dahil olabilir. Kişi tekniği yaratırken ayrıca tekniğin evren içindeki durumunu da kısa bir özetle detaylandırır. Bu teknik kişinin direkt kendi geliştirdiği bir teknik de olabilir, ailede jenerasyondan jenerasyona aktarılmış gizli bir teknik de. Tek kısıtlama, tekniğin efektif olarak "Gizli" kabul edilmesidir. Yani çok dar bir zümre, genelde de sadece yaratıcı, tekniğin varlığından haberdardır.

Nasıl Edinilir?
Teknik yaratmak için Teknik Yaratımı forumu altında açacağınız kişisel başlığınıza mesaj atmanız gereklidir. Detaylar için sabitlenmiş konuyu inceleyebilirsiniz.

Yarattığınız teknikleri Teknik Geliştirme ile normal bir teknikmiş gibi geliştirebilirsiniz. Bunun için PP değil normal bir teknikmiş gibi GP ödersiniz.

Nasihatler
Tekniklerin temel chakra gereksinimlerini onların Rank'ları belirlediğinden temel denge mekanizmasını Rank oluşturur. Bu yüzden tekniğin Rank'ını doğru belirlemek onay süreci için hem sizin hem de bizim için yüksek önem arz eder. Yaratacağınız tekniğe bir Rank atfederken sistemde varolan benzer teknikleri inceleyip bir fikir edinebilirsiniz.

Rank aynı zamanda tekniğin gücü ve kuvvetini belli eder. Yüksek efektiviteye sahip tekniklerin seviyesi yüksek olacakken, düşük bir faydaya sahip olan ve daha basit tekniklerin Rank'ı daha düşük olacaktır. Bir tekniğe çeşitli dezavantajlar ve ön koşullar koyarak onun Rank'ını dengeleyebilirsiniz ancak tekniğin kompleksliği arttıkça Rank'ının da artması gerekeceğinden bu dengeleme sınırlı olacaktır. Yani hiç bir dezavantaja sahip değilken S - Rank olarak sınıflandırılacak bir tekniğe çeşitli açıklar, ön koşullar ve dezavantajlar ekleyerek onu D - Rank'a düşüremezsiniz, ancak A - Rank'a düşürebilmeniz olasıdır.

Bir başka dengeleme yöntemi olarak el mührü hızını kullanabilirsiniz. Eğer yarattığınız tekniğin biraz fazla kuvvetli olduğunu düşünüyorsanız hayal ettiğiniz el mührü hızını bir adım daha uzatın.

Teknikler genelde dar bir konsepti temsil eder ve her uygulanıldığında benzer ve tekrar eden bir etki oluştururlar. Bir teknik hayal ederken ucunun çok açık olmamasına özen gösterin. Herşeyi yapan ve Rank'ı yüksek tek bir teknikten ziyade farklı şeyler yapan ve Rank'ı düşük bir çok teknik üretmeniz konsepte daha uygun bir yaklaşımdır.

Hiç bir dezavantajı veya açığı olmayan, ucu açık, karakteri bir çok açıdan anlamsız bir kudrete ulaştıran teknikler ilgi çekici değildir ve bizim açımızdan da onaylanması anlamsız tekniklerdir. Keyif, belirlenen sınırlar içerisinde bir şeyleri başardığınızda ortaya çıkar. Hiç bir dezavantajı olmayan, çok güçlü olup aynı zamanda kullanıldığında sahibini zor bir duruma sokmayan tekniklerin bu bağlamda oyun için bir anlamı yoktur. Konsepte bu açıdan yaklaşmanız hem onay sürecini hızlandıracak, hem de hayal kırıklığına uğramanızı engelleyecektir.

Sınırlar ve Kurallar
Her bir teknik türü için çeşitli kurallar bulunmaktadır.

Ninjutsu
  • Sahip olduğunuz elementleri birleştirerek standart dışı etkilere sahip bir teknik yaratabilirsiniz. Örneğin, hem Katon hem de Suiton kullanabiliyorsanız sıcak buhar ile alakalı teknikler üretebilirsiniz.
  • Yönelimlerinize bağlı teknikler yaratabilirsiniz. Yani Fuuinjutsu, Sensör, Mod veya Iryou-nin sistemi ile etkileşime giren teknikler yaratmanız olasıdır. Etkilerin nispeten dar olması gerektiğini unutmayın.
  • Herkes Ninpou türü yaratımlar uygulayabilir.
  • Yaratacağınız teknik eğer bir elemente sahipse, o elemente sahip olmanız gerekir. Sahip olmadığınız elementlerin tekniğini yaratamazsınız.
  • Eğer aklınızda sistemde olmayan bir element var ise bunu Mod Yaratımı ile edinip sonrasında teknik yaratabilirsiniz.
Genjutsu
  • Yönelimlerinizee bağlı teknikler yaratabilirsiniz. Yani Fuuinjutsu, Sensör, Mod veya Iryou-nin sistemi ile etkileşime giren teknikler yaratmanız olasıdır. Etkilerin nispeten dar olması gerektiğini unutmayın.
  • Eğer dikkat ederseniz Genjutsu tekniklerinin "aktivasyon -> etki altına alma gereksinimi -> etkinin kendisi" şeklinde tanımlandığını fark edeceksiniz. Bu şablonu ilerlemeniz onay sürecini hızlandıracaktır.
Taijutsu
  • Her bir Taijutsu tekniği bir stile bağlı olmalıdır. Bilmediğiniz bir stilde teknik yaratamazsınız.
  • Teknik için belirlediğiniz stildeki seviyeniz, yaratmak istediğiniz tekniğin Rank'ına eşit veya daha yüksek olmalıdır.
  • Taijutsu teknikleri genelde elementten bağımsızdır ancak isterseniz bir elemente bağlı bir teknik yaratabilirsiniz.