Sorularınız

Eskiyen, artık kullanılmayan her şeye ait yegane bölge.
Locked
User avatar
Kita Usagi
Ishigakure
Ishigakure
Posts: 286
Joined: September 11th, 2018, 3:23 am
Künye:

Re: Sorularınız

Post by Kita Usagi » September 15th, 2020, 1:48 am

Bu seferki sorularım da modlar ile alakalı,

Öncelikle, kullanıcıya sadece yeni bir element bahşeden modlar nasıl işliyor? Ben Hyoton(Buz) elementini almak istiyorum. Ama bu element normal suiton, raiton gibi sadece bu element ile alakalı jutsular yaratmamı sağlayacak. Bu bağlamda bu modun safha ilerlemesi nasıl oluyor? Sonuçta bir element modu olacak. Başlangıç safhasında bile GP+PP sini ödeyerek S-Rank jutsu yaratabilirim. Burası tam kafama oturmayan birinci kısmı. İkinci kısım ise bu modu almak için evrendeki kurallar nelerdir? Yani seride Suiton+Fuuton=Hyoton olarak işlemekte. Fuuton'u öğrenmeden Hyoton alabiliyor muyum?

Bir diğer durum da modların safha atlaması hakkında. Mod Yaratımı Bilgilendirme başlığında şöyle bir ifade geçmekte;
Safha ilerletmek için ise "Tırmanış safhasına geçmek istiyorum." veya "Zirve safhasına geçmek istiyorum." temalı bir mesaj atmanız ve mesaja halihazırda bulunan her bir Atlama'nız için aşağıdaki formu doldurup eklemelisiniz;

Ek olarak yine aynı başlıkta safha ilerletmek için herhangi bir form veyahut benzeri bir şey söylenmemiş, her ne kadar Mod Yaratımı rehberinde neyin nasıl olması gerektiği anlatılsa da kafa karıştıran bir durum ortaya çıkıyor. Burada modun safha atlaması tam olarak nasıl olacak? Yani biz mi belirleyeceğiz özellikleri yoksa siz mi? Çünkü bu yazandan ortaya çıkan anlam biz "Safha ilerletçem" yazıcaz, atlamaların formunu doldurucaz, siz de modun safha ilerleme özelliklerini yazacakmışsınız gibi bir durum oluşuyor. Biraz absürt geldi bana bu durum ama yine de bir sorayım dedim.
► Show Spoiler
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts: 678
Joined: August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » September 20th, 2020, 6:10 pm

Kita Usagi wrote:
September 15th, 2020, 1:48 am
Bu seferki sorularım da modlar ile alakalı,

Öncelikle, kullanıcıya sadece yeni bir element bahşeden modlar nasıl işliyor? Ben Hyoton(Buz) elementini almak istiyorum. Ama bu element normal suiton, raiton gibi sadece bu element ile alakalı jutsular yaratmamı sağlayacak. Bu bağlamda bu modun safha ilerlemesi nasıl oluyor? Sonuçta bir element modu olacak. Başlangıç safhasında bile GP+PP sini ödeyerek S-Rank jutsu yaratabilirim. Burası tam kafama oturmayan birinci kısmı. İkinci kısım ise bu modu almak için evrendeki kurallar nelerdir? Yani seride Suiton+Fuuton=Hyoton olarak işlemekte. Fuuton'u öğrenmeden Hyoton alabiliyor muyum?
Eğer yaratacağınız elementin mantıksal olarak bir standart element kombinasyonu olduğunu düşünüyorsanız (Hava + Su = Buz gibi) buna modu yaratırken sahip olmanızı bekliyoruz. Ancak bu her zaman bu şekilde olmak zorunda değil. Yani bir başkası tamamen farklı bir mantık kurarak buz elementini farklı şekillerde üretebilir, illa element birleştirmesine gerek yok. Sahip olduğu bir ekipmandan bile gücünü alıyor olabilir böyle bir element.

Bu da elementin sınırlarına bizi götürüyor. Sonuçta modu açıklarken bir sınır belirtmeniz gerekiyor. Bu elementler için de geçerli. A ve B kişileri buz elementini ayrı ayrı yaratabilir, ikisi de adına Hyouton diyebilir. Fakat bu iki kişinin elementi ve bundan üretecekleri teknikler farklı olacaktır. Bir element belki kullanıcının vücudundan çıkardığı suyu buzlaştırmasına izin verecekken diğeri sadece vücut dışında bulunan su ile buz oluşturulmasına izin verecektir. Bu noktada elementler arasındaki bağlantı isim benzerliğinden ötesi değildir. Modları siz keşfettiğiniz ve geliştirdiğiniz için birbirlerinden farklı ancak benzer isimlere veya yapıya sahip özel elementlere sahip olabilirsiniz.

Bununla beraber elementlerin kombinasyonlarından oluşan yeni elementler diğerlerine göre daha açık uçlu olabilecekken alternatif yollar ile elde edilmiş elementler daha kısıtlı ve sınırlı olacaktır.

Safha atlama o element üzerinde şahsın kontrolünün artmasını sağlayacaktır. Bu moddan moda değişkenlik göstereceğindne direkt olarak bir örnek veremem. Ama sonuçta "X elementini ürettim." gibi tek cümlelik bir açıklama ile bu elementi yaratmayacaksınız. Elementi yeni keşfetmiş olmanızdan mütevellit onunla S - Rank teknik yaratabilecek olsanız bile onu randımanlı kullanamadıktan sonra pek bir önemi olmuyor. Safha atlatmak da bu noktada devreye giriyor. Belki bir kısıtlama olarak teknik üretimi için Rank sınırı da belirlemek isteyebilirsiniz onay sürecini kolaylaştırmak için.

Kısaca deneyip görmeniz en sağlıklısı olacaktır.
Kita Usagi wrote:
September 15th, 2020, 1:48 am
Bir diğer durum da modların safha atlaması hakkında. Mod Yaratımı Bilgilendirme başlığında şöyle bir ifade geçmekte;
Safha ilerletmek için ise "Tırmanış safhasına geçmek istiyorum." veya "Zirve safhasına geçmek istiyorum." temalı bir mesaj atmanız ve mesaja halihazırda bulunan her bir Atlama'nız için aşağıdaki formu doldurup eklemelisiniz;

Ek olarak yine aynı başlıkta safha ilerletmek için herhangi bir form veyahut benzeri bir şey söylenmemiş, her ne kadar Mod Yaratımı rehberinde neyin nasıl olması gerektiği anlatılsa da kafa karıştıran bir durum ortaya çıkıyor. Burada modun safha atlaması tam olarak nasıl olacak? Yani biz mi belirleyeceğiz özellikleri yoksa siz mi? Çünkü bu yazandan ortaya çıkan anlam biz "Safha ilerletçem" yazıcaz, atlamaların formunu doldurucaz, siz de modun safha ilerleme özelliklerini yazacakmışsınız gibi bir durum oluşuyor. Biraz absürt geldi bana bu durum ama yine de bir sorayım dedim.
Bir form eklemeyi unutmuşuz bununla alakalı. Onu da ekledik, muhtemelen bu soruya cevap veriyordur diye düşünüyorum.
User avatar
Kasumikage Teki
Kusagakure
Kusagakure
Posts: 398
Joined: October 22nd, 2018, 2:54 am
Künye:

Re: Sorularınız

Post by Kasumikage Teki » September 20th, 2020, 11:07 pm

Jounin Sınavı hakkında bir sorum olacaktı;

Kuchiyosem ile farklı hamleler yapmam mümkün mü? Örneğin ben nöbet tutucağım ancak kuchiyosemi avlanmaya yollamak istiyorum. Bu durumda ilgili konuya iki farklı hamle formu yollamam mümkün müdür?
Image
► Show Spoiler
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts: 678
Joined: August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » September 20th, 2020, 11:12 pm

Efsanevi Yaratıklar Rehberi wrote:Çağrılan hayvan bir kaç saat kullanıcının yanında kalır, ardından yok olur.
Bunu göz önüne alarak deneyebilirsiniz.
User avatar
Jirou Ryu
Posts: 291
Joined: September 1st, 2018, 8:08 pm

Re: Sorularınız

Post by Jirou Ryu » September 22nd, 2020, 11:02 pm

Merhaba, varlık statı ile ilgili bir sorum olacaktı. Sitemizde Ryoken gibi varlık statına ciddi önem veren karakterlerimiz var. Bu statların npc'ler üzerindeki etkisini zaman zaman Ryoken'in konusunu okuyarak görebiliyoruz, ama ben bir oyuncu olarak bu tarz varlık statı yüksek diğer oyunculara nasıl yaklaşmamız gerektiğini merak ediyorum. Ryu üzerinden örnek verecek olursam, Ryoken karakterinden bu kadar nefret ediyorken, varlık statı sebebi ile zaman zaman tıpkı npcler'de olduğu gibi ondan etkilenmesi gerekir mi? Gerçekçi rp yapmak ve bir nevi karşımdaki arkadaşımın emeğine saygı göstermek için bu soruyu soruyorum. Evrenimizde irade statı olmadığını ve işin kişilik ve yaşanmış olaylarda bittiğini az çok tahmin edebiliyorum, ama ufakta bir etkisi olacaksa bile karakterimde bunu bilmek ve ona göre sonraki rollerimi yazmak isterim. Ya da başka herhangi bir başka oyuncunun, Ryoken hakkında bir fikri yokken, ilk gördüğü anda onu normal bir kişiymiş gibi yorumlaması doğru olur mu? Umarım gereksiz bir soru ile sizleri meşgul etmemişimdir, sağlıcakla.
Image
I'm Kita Usagi's bitch.
Künye
İsim: Jirou Ryu
Yaş: 18
Cinsiyet: Erkek
Element: Raiton
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 235.000 Ryo
Prestij: 2 PP
Ün: 29
Kullanılabilir GP: 0 GP
Motivasyon
Tek adam olmak: Tüm dünyayı tek bir çatı altında toplama hedefi onun motivasyonudur. Bu sayede dünyadaki tüm gereksiz savaşları sonlandıracağına inanmaktadır ve gerekirse bunun için bir savaş daha çıkartmaya hazırdır.
Komplikasyon
Kanayan yara: Ailesinin ölüp ölmediğini bilmemek onun kalbine saplanmış bir hançer gibidir. Sürekli kanamasına, sürekli acımasına sebep olmaktadır. Her zaman aklının ucunda bu soruyla yaşamasına sebep olmaktadır ve kim bilir belki bu soru onun sonu olacaktır.


Özellikler
Yeni Avcılar Karakter Bingo Kitabı’nda bulunan bir kaçağı başarılı bir şekilde avlamış olduğu için shinobiler içerisinde daha tanınır hale gelmiştir. Bu tanınmanın getirisi olarak da, diğer shinobilerle girdikleri etkileşimlerde, daha saygı duyulur ve sözleri daha dinlenir olmaktadır. Karakterin durum içerisinde mantıklı hareketleri –mevcut stat ve becerileri de dikkate alınarak- diğer shinobiler tarafından fazla sorgulanmaz.

Bu özellik GP veya PP harcayarak geliştirilemez. Tamamen kurgusal bir yapısı bulunması nedeniyle, karakter bu özelliği kaybedebilir.

Üç Kişinin Sırrı Ishichou ile karakter arasında geçen konuşmalar sırasında karaktere verilen gizli görev nedeniyle, Ishichou’nun karaktere duyduğu güven artmıştır. Bu sayede karakter Ishichou’ya daha ulaşabilir olduğu gibi, karakterin bilgi erişimi, görüş alışverişi veya benzeri konularda Ishichou tarafından daha iyi bir yönlendirilmesi muhtemeldir. Bununla birlikte, Ishichou’nun artan güveni karakterler üzerinde başarı konusunda daha büyük baskı oluşturmaktadır. Karakter hatalı karar almaktan ve hatalı adımlar atmaktan çekinmektedir. Bu nedenle karakter, doğrudan bir aksiyon alırken daha öncekilere nazaran daha düşünceli bir şekilde hareket etmektedir.

Bu özellik karakterin diğer shinobi ve kişilerle etkileşimine herhangi bir etkide bulunmaz. Bununla birlikte tamamen kurgusal bir yapısı bulunması nedeniyle, karakter bu özelliği kaybedebilir.



Profil
Güç: 10
Çeviklik: 11
Kondisyon: 6
Potansiyel: 5
Varlık: 3
Zeka: 4

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 10
[Çeviklik] Akrobasi: 1
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
*[Kondisyon] Form: 10
*[Potansiyel] Ninshuu: 5
[Varlık] Aldatma: 1
*[Varlık] Empati: 3
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1


Ninjutsu
Shunshin, D-rank
Otonaku Ashi Jutsu, D-rank
Girigiri, D-Rank
Kizetsu no Jutsu, C-Rank
Choune no Jutsu, C-rank
Jintei, C-Rank
Raiton no Yoroi, A-rank
Raiyata, A-rank


Taijutsu
Musatsu Stili, B-Rank

Genjutsu
Kokuangyou no Jutsu, A-rank
Shibou no Jutsu, B-rank

Özel mod
Kage no Senshi

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
-Kaderin cilvesi sonucu elde edilen Wakizashi (Sırtında bulundurur)
-Özel Üretim Tantou (Belinde, ulaşımı oldukça kolay bir yerde bulundurur)
-Ryu'nun ekstra shinobi ekipmanlarını koymak için kullandığı özel üretim ekipman çantası (Sağ bacağında ulaşımı kolay bir yerde asılıdır.)
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts: 678
Joined: August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » September 23rd, 2020, 12:11 am

Güzel soru.

Öncelikle RP'nize karışamayız. Bunu belirtmemiz gerekli. Yani siz Varlık statı çok yüksek birisini ikna edici bulmayabilirsiniz. İlk gördüğünüzde onu beğenmeyebilirsiniz, tiksinç bulabilirsiniz. Buna karşılık ilk baktığınız an ona ilah görmüş gibi bir tepki de verebilirsiniz. Bu sizin karakterinizi nasıl yönettiğiniz ile alakalıdır. Free RP'lerde özellikle istediğiniz gibi davranabilirsiniz bu tarz konularda. Karşı tarafın karakterine saygıdan mütevellit onun yüksek Varlık statını göz önüne alarak RP yapmanız tabii ki güzel bir jest olacaktır ama bu bir gereklilik değildir.

Ancak eğer konuda bir GM mevcutsa iş biraz değişiyor. Gene istediğiniz gibi RP yapmakta özgürsünüz aslında, ancak GM size turda aktif olarak bir sınır koyana kadar. Yani, siz RP'lerinizde karakterin ne kadar saçma konuştuğundan bahsedebilirsiniz ve bir sonraki GM mesajında "Ryu X karakterinin laflarını biraz daha düşününce ucundan mantıklı bulmaya başlıyor aslında." diyebilir. Bu andan itibaren RP'lerinizi bu minvalde yapmak zorundasınız, önceki turlardaki gibi "bu adam çok mantıksız konuşuyor" şeklinde bir ibare ile konuya devam edemezsiniz. Laflarında başka açıklar bulabilirsiniz, karakteriniz yüzde yüz o an ikna olmak zorunda değildir ancak en azından adama hak vermesi gereklidir, zira GM'in yönlendirmesi o şekildedir.

Tabii GM her zaman çıkıp "evet, saatlerce tartışınız ve Ryu artık ikna olmuş gibi. Aşırı mantıklı geliyor karşısındakinin lafları." da diyebilir. Bu tarz durumda da ona uygun RP yapmanız gereklidir.

Özetle, GM yoksa dramaya nasıl uygunsa öyle RP yapabilirsiniz karşınızdakiyle anlaşarak. Eğer GM varsa o sizi zaten yönlendirecektir.
User avatar
Kita Usagi
Ishigakure
Ishigakure
Posts: 286
Joined: September 11th, 2018, 3:23 am
Künye:

Re: Sorularınız

Post by Kita Usagi » September 24th, 2020, 1:58 am

Jounin sınavında, 9.Alan haritasında uzaklık bilgilerini biliyor muyuz acaba? Üslerin, kaynak noktalarının birbirlerine olan uzaklığı hakkında bilgimiz var mıdır yani?
► Show Spoiler
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts: 678
Joined: August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » September 24th, 2020, 10:20 am

Haritadaki ikonların boyutu sebebiyle pek belli olmuyor fakat alan büyük.

Alanı yatay doğrultuda bir ucundan bir ucuna bir Shinobi maksimum hızında ortalama 5 saatte kat edebilmektedir.
User avatar
Jin Ryoken
Ishigakure
Ishigakure
Posts: 421
Joined: August 31st, 2018, 5:11 am
Künye:

Re: Sorularınız

Post by Jin Ryoken » September 29th, 2020, 5:22 pm

Selamlar. Arena hakkında birkaç sorum olacaktı. Öncelikle Jounin sınavında geçen iki turda Shibou no Jutsu kullanmayı denedim, ancak görüşüm kesildi. Jutsu nun açıklamasında geçen, Kullanıcı Tatsu el mührünü yapar ve o anda baktığı kişiyi tekniğin etkisi altına alır. ibaresine göre, sadece bakmam yetiyor. Aynı zamanda jutsunun açıklamasının devamında baktıktan sonra görüşümü kesmem halinde bir bozulma olacağı yazmıyor. Teknik 2-3 dakika kadar açık kalır, ardından tekrar uygulamak gerekir. Bu ibareyle birlikte benim anladığım kadarıyla tekniği birine bakıp etki altına aldıktan sonra, açık tuttuğum süre boyunca devam ediyor ancak süresi dolduğunda tekrardan ona bakmam gerekiyor. Eğer bir yanlışım yok ise, sorularıma geçebilirim.

Butsuo ışık bombası atarken bende el mührünü yapmaya başlıyorum. Tek bir mühür ve baktığım kişiyi görebiliyorum o anda. Işık bombası gelene kadar atamayacak kadar yavaş bir durumda mıydım? Yani Ryoken karakteri el mührünü yavaş mı yapıyor, yoksa Butsuo ondan kat kat hızlı bir durumda mı, yoksa araya başka bir faktör mü girdi?

Diğer sorum ise gene aynı soru. Butsuo sis bombası atmaya kalkarken Ryoken tekrardan tek mührü yapmaya kalkıyor. Burada Butsuo sis bombasını çıkarana kadar Ryoken karakteri tek mührü yapamadı mı? Tekrardan Butsuo'ya göre oldukça yavaş mı kalıyor, yoksa başka bir faktör mü araya girdi?

Ancak buradaki sorun, jutsunun açıklamasına baktığım zaman tamamen görüşümün kesilmesinde başlıyor. Sebebi ise tekniğin etkisine almam için rakibe bakmam gerektiği yazıyor, rakibe bakmaya devam etmem gerektiği konusunda bir şey yazmıyor. Yani anladığım kadarıyla tekniğin etkisine aldıktan sonra tekniği süresi boyunca açık tutmam yeterli olmalı. Şimdiden soruların cevabı için teşekkür ederim.
Image
► Show Spoiler
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts: 678
Joined: August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » September 29th, 2020, 10:32 pm

Jin Ryoken wrote:
September 29th, 2020, 5:22 pm
Bu ibareyle birlikte benim anladığım kadarıyla tekniği birine bakıp etki altına aldıktan sonra, açık tuttuğum süre boyunca devam ediyor ancak süresi dolduğunda tekrardan ona bakmam gerekiyor.
Doğrudur. Teknik ateşlenirken bakmanız yetiyor.
Jin Ryoken wrote:
September 29th, 2020, 5:22 pm
Butsuo ışık bombası atarken bende el mührünü yapmaya başlıyorum. Tek bir mühür ve baktığım kişiyi görebiliyorum o anda. Işık bombası gelene kadar atamayacak kadar yavaş bir durumda mıydım? Yani Ryoken karakteri el mührünü yavaş mı yapıyor, yoksa Butsuo ondan kat kat hızlı bir durumda mı, yoksa araya başka bir faktör mü girdi?

Diğer sorum ise gene aynı soru. Butsuo sis bombası atmaya kalkarken Ryoken tekrardan tek mührü yapmaya kalkıyor. Burada Butsuo sis bombasını çıkarana kadar Ryoken karakteri tek mührü yapamadı mı? Tekrardan Butsuo'ya göre oldukça yavaş mı kalıyor, yoksa başka bir faktör mü araya girdi?

Ancak buradaki sorun, jutsunun açıklamasına baktığım zaman tamamen görüşümün kesilmesinde başlıyor. Sebebi ise tekniğin etkisine almam için rakibe bakmam gerektiği yazıyor, rakibe bakmaya devam etmem gerektiği konusunda bir şey yazmıyor. Yani anladığım kadarıyla tekniğin etkisine aldıktan sonra tekniği süresi boyunca açık tutmam yeterli olmalı. Şimdiden soruların cevabı için teşekkür ederim.

Teknikler hazırlanırken sadece el mühür yapmak gerekmez. Her bir tekniğin hazırlanış safhası mevcuttur, chakra yoğurmak, onu gerekli yerlere aktarmak gibi. Tekniğin bu hazırlık aşaması bittiğinde, açıklamasında yazdığı gibi ateşlemeden önce Tatsu mührünü yapmanız ve etkisi altına alacağınız kişiye bakıyor olmanız gerekiyor. Bunlar tekniği başarılı bir şekilde uygulama gereksinimleri. Bundan önce teknik açıklamasında yazmasa da chakra yoğurma sürecinden geçmeniz gerekiyor. Bu da zaten rehberlerde yazıyor:
Ninjutsu Rehberi wrote:Gerekli chakra kullanıcının vücudunda gerekli şekilde yoğrulur ve gerekli uzva aktarılır, ardından uygulanan el mühürleri ile tekniğe şekli verilir. Ardından teknik dış dünyayı etkilemek üzere aktif edilir.
Kısaca, sizin bu aşamalardan geçmeniz rakibinizin çantasından bir cisim çıkarıp fırlatmasından bir miktar, çok değil, ama bir miktar daha fazla süren bir durum. Bu olgular sebebiyle başarısız olduğunuzu düşünüyoruz.

Dipnot: Ninjutsu rehberinden alıntı yapmış olsak da benzer konsepler sizin de bildiğiniz üzere Genjutsu için de geçerli.
Locked

Return to “Arşiv”