Ekipmanlar & Eşyalar

Oyunun temel işleyişi ile alakalı rehberlerin olduğu bölüm.
Locked
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts: 2811
Joined: August 25th, 2018, 6:19 pm

Ekipmanlar & Eşyalar

Post by GM - Naruto » February 22nd, 2025, 5:20 pm

Teçhizat
Varlık Puanı'nın en temel harcama noktası savaş ekipmanları elde etmektir. Bu savaş ekipmanlarından en yaygın olanları "Temel", "Silah", "Zırh" ve "Diğer" olarak dört kategoriye ayrılmıştır. Shinobi'ler buradaki tüm ekipmanları kullanmayı asgari düzeyde bilmektedir. Ekipmanların hasar tiplerinin neyi temsil ettiğini daha iyi anlamak adına Yaralanma & İyileşme rehberine göz atabilirsiniz.

Etiketler
Tanımlanan ekipmanlar her ne kadar standart olsa da, bir noktaya kadar değiştirilebilirler. Bu değişiklikler "etiket" olarak ekipmanlara uygulanır. Ekipmana uygulanan her bir etiket onun fiyatını etiket ücreti kadar arttırır. Bir ekipmanın alabileceği etiketin bir sınırı bulunmamaktadır ancak bir etiketi sadece bir defa alabilir.

Eğer bir ekipmana etiket uygulanmamış ise ekipman kesinlikle açıklamasında yazıldığı gibidir. Bu hususa görünümü de dahildir.

Her bir ekipman türü için ayrı bir etiket havuzu bulunmaktadır. Bir ekipman türü için olan etiket başka ekipmana eklenemez. Şimdilik sadece "Silah" ve "Zırh" için bir etiket havuzu bulunmaktadır. "Temel" ve "Diğer" kategorisi için bir etiket havuzu bulunmamaktadır.

Halihazırda önceden edinmiş olduğunuz eşyalara veya "Kişisel Ekipman"'lara etiket ekleyemezsiniz.

Başlangıç Ekipmanları
Shinobi köyleri, her bir shinobi için temel bir ekipman seti sağlar. Bu ekipman seti her görevden sonra yenilenir, yani zarar görmüşse veya kaybedilmişse bir sonraki görev başlangıcında temin edildiği varsayılır. Kaçak karakterler bu ekipman çantası ile başlar ancak bu çanta yenilenmez.
  • Ekipman Çantası: Uyluğa bağlanan basit bir çantadır. İçerisinde aşağıdaki ekipmanlar bulunur:
    • 3 Kunai
    • 5 Shuriken
    • 5mt. Sentetik Misina
    • 1 Patlayıcı Parşömen
    • 2 Sis bombası
  • Flak Set: Her shinobinin köyünün sembolünü taşıyan bir Flak Set'e erişimi vardır, ancak bunu görevlerde giymesi spesifik olarak emredilmediyse zorunlu değildir.
  • Alın Bandı: Her shinobi köyünün sembolünü taşıyan metal bir alın bandına sahiptir. Bu alın bandının arkasında sahibinin ismi yazar. Shinobi'ler eğer görev gizlilik gerektirmiyorsa üzerlerinde bu alın bandını taşımak zorundadırlar.
Kişisel Ekipmanlar
Halihazırda sunulan ekipmanlar her ne kadar geniş bir yelpazeye sahip olsa da bir Shinobi'nin tüm ihtiyaçlarını karşılayamayabilir. Bu durumlarda oyuncular kendi ekipmanlarını yaratabilirler.

Şahsi ekipman yaratımı üç farklı seviyede yapılabilir. Yaratımlar yukarıda verilen dört kategoriden biri için yapılmak zorunda değildir, bu kategorilerden bağımsız yaratımlar da geçerlidir.

Bu ekipmanlara standart bir kategoriye mensup olmadıklarından "etiket" eklenemez. Bunun yerine etiketler üzerinden almayı planladığınız özellikleri direkt olarak yaratım esnasında ekipman açıklamasında (keskin, hafif, sağlam vs.) belirtebilirsiniz.
Off Topic
  • Özel Ekipman | 1 PP veya 7VP
    Ekipman özel bir üretimdir fakat türünün tek örneği değildir. Çok minimal oranda mekanizmalar içerebilir. Herhangi bir doğaüstü özelliğe sahip olamaz. Kaliteli bir numunedir.

  • Nadide Ekipman | 3 PP veya 21VP
    Ekipman yaratan kişiye özeldir. Dilenildiği gibi tasvir edilebilir. Kompleks mekanizmalara sahip olabilir. Eğer kompleks değil de basit bir mekanizmaya veya işçiliğe sahipse az bir miktarda doğaüstü özelliğe sahip olabilir, fakat bu çok sınırlı olacaktır.

  • Efsanevi Ekipman | 5 PP
    Ekipman türünün tek örneğidir. Eşi benzeri yoktur. Kompleks mekanizmalara ve doğaüstü özelliklere sahip olabilir.
Araştırma
Bunlara ek olarak ev almak, koruma tutmak veya bu kategorilerde olmayan ancak özel ekipman olarak yaratmanın gerek olmadığı şeyler için "fiyat araştırması" yapabilirsiniz. Bunun için ne gibi bir şeyi aradığınızı dükkan konunuza bir mesaj atarsanız, ardından fiyat araştırmanız sonucunda ne kadara elde edebileceğinizi öğrenirsiniz. Bu araştırmayı karakterinizin boş bir vaktinde, ekran dışında yaptığı varsayılır.

Taşıma
Ekipmanları taşıma hususu spesifik bir kurala bağlı değildir, ancak bazı durumları aklınızda bulundurmanız gerekmektedir.

Eğer karakteriniz bir çanta taşımıyorsa, cepleri olan bir zırh veya kıyafet giymiyorsa ekipmanlarını pantolon cebine sıkıştırmak gibi basit çözümlere başvurduğu varsayılacaktır. Böyle bir durumda satın aldığınız ekipmanların tamamını yanınızda taşımanız anlamsız olacağından yönetilmiş konularınızın başında uyarılmanız ve yanınıza alacağınız ekipmanların sınırlandırılması muhtemeldir. Bu tarz durumlarla karşılaşmamak için yanınıza almayı planladığınız ekipmanları nasıl taşıyacağınızı da düşünmeniz faydanıza olacaktır.

Ekipman çantalarının tanımlarında kasti olarak bir envanter kapasitesinden bahsedilmemiştir. Bir çantanın taşıyabileceği ekipmanları saymak oyunu anlamsızca yavaşlatacağından sizden sadece makul olmanızı beklemekteyiz. Bir uyluk çantasına 50 adet kunai sıkıştırmaya çalışmadığınız sürece çantanızın ona koymak istediğiniz tüm ekipmanlarınızı alabildiğini kabul etmekteyiz.

Silah kategorisindeki ekipmanlar bu husustan kısmen muaftır. Her zaman için onları taşıyabileceğiniz askı veya kınlarınızın olduğu varsayılmaktadır, bir konuda spesifik olarak kaybetmediyseniz.

Karakterin toplam taşıdığı ağırlık da, tüm bunların sonucu olarak, hesaplanmaz veya spesifik olarak takip edilmez. Bu konuda da makul olmanızı beklemekteyiz. Eğer çok fazla ekipmanı çantada veya çantasız taşıyorsanız, üzerinizde bir kaç taneden fazla silah bulunduruyorsanız karakterinizin yavaşlaması olasıdır.

Edinme
Alışverişlerinizi gerçekleştirmek için Dükkan forumunu kullanabilirsiniz. Sabitlenmiş başlıkta gerekli yönergeler bulunmaktadır. Diğer oyuncuların alışverişlerini inceleyerek de bir fikir edinebilirsiniz.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts: 2811
Joined: August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Ekipmanlar & Eşyalar

Post by GM - Naruto » February 22nd, 2025, 8:59 pm

Temel
Temel ekipmanlar Shinobi sanatının icrası için üretilen eşyalardır. Bu ekipmanlar küçük ceplerde taşımaya uygun olacak şekilde ufak ve hafiftirler. Kritik anlarda fark yaratabilen bu ekipmanlar her Shinobi için büyük önem arz etmektedir. Aşağıda ekipmanlar fiyatları ile açıklanmıştır.
  • Kunai, 3'lü Paket - 1 VP
    Kunai, shuriken ile beraber en temel ninja ekipmanları ikilisini oluşturur. Kabzasının ucunda, bir parmağın sığabileceği bir çember bulunduran basit bir bıçaktan ibarettir. Kolay tutuş için kabzası bir kumaş ile sarılmıştır. Kunai, kesme ve delme işlemleri için üretilmiştir, lâkin fırlatılarak da kullanılabilir. Yüksek basınç altında kırılabilirler, lâkin kesici aletleri engellemek için kullanılmaya idealdir.
  • Shuriken, 5'li Paket - 1 VP
    Shuriken, kunai ile beraber en temel ninja ekipmanları ikilisini oluşturur. Keskin, 4 tane ucu olan bir yıldızı andırır ve avuç içi kadardır. Ortasında, bir parmağın girebileceği kadar boşluk bulunur. Fırlatmak için dizayn edilmiştir, kullanıcı aynı anda parmakları arasına sığdırabildiği kadar shuriken fırlatabilir, lâkin fırlatılan her ekstra shuriken isabet oranını düşürür.
  • Senbon, 20'li Paket - 1 VP
    Senbon, iki ucu da delici olan iğneden ibaret, basit bir ninja aletidir. Iryou-nin'ler tarafından çeşitli tedaviler için kullanılsa da, uçuş sırasında fark edilmeleri zor olduğundan silah olarak kullanılmaya başlanmıştır. Yüksek isabet ile fırlatılabilir lâkin bıraktıkları hasar azdır. Kullanıcı aynı anda parmakları arasına sığdırabildiği kadar senbon fırlatabilir, lâkin fırlatılan her ekstra senbon isabet oranını düşürür. Kullanıcının "Shinobi Ekipman Ustalığı" stilinden elde ettiği kunai fırlatma yetkinliği senbon fırlatma hamlelerini pozitif olarak etkiler.
  • Sentetik Misina, 5mt. - 1 VP
    Sentetik misina, ucuz bir metal alaşımından yapılmış, ince bir ipten ibarettir. Bu ip normal şartlar altında ortalama bir shinobiyi tüm ekipmanları ile beraber taşıyabilir. Bir şeyleri veya kişiyi bağlamak için idealdir. Kullanıcı kullanmak istediği uzunlukta misinayı bir kunai yardımıyla tek bir hamlede kesebilir.
  • Sis Bombası, 2'li Paket - 1 VP
    Sis bombası, 5 santimetre çapında buruşturulmuş bir kağıt küresine benzer bir yapıdadır, lâkin cam bir misket ağırlığında olduğundan isabetli bir şekilde fırlatılabilir. Bir yere çarptığı anda patlar ve 1 metre yarıçapında dairesel bir alanda kalın, beyaz bir sis tabakası oluşturur. İçinde kalan kişiler için nefes alması zordur lâkin shinobi eğitimi almış kişiler nefeslerini yavaşlatarak bu sis içinde dağılana kadar herhangi bir negatif etki hissetmeden durabilir, eğer sis bombasının patlayacağını önceden biliyorlar ise. Aniden yakalanan rakipler bir kaç öksürükten sonra nefeslerini düzenleyebilir. Sis, içini veya arkasını göstermeyecek kadar kalındır. 1 dakika kadar ortamda kalır, daha sonra dağılır. Yüksek hava akımları dağılma işlemini hızlandırabilir.
  • Patlayıcı Parşömen, 1 Adet - 1 VP
    Patlayıcı parşömen, 5 santimetre uzunluğunda, 3 santimetre genişliğinde, önünde "patlama" [爆, baku] kelimesinin kanjisinin ve çeşitli mühürlerin yazılı olduğu bir kağıt parçasıdır. Parşömenin arka tarafı yapışkan özelliktedir. Kullanıcı, parşömeni eline alıp ani bir chakra iletimi ile onu "kurar", ardından parşömen ya belirlenen süre içerisinde, ya da kişinin iki parmağını dışarı açarak yapacağı patlama komutuyla patlar. Parşömen alev alırsa, otomatik olarak patlar.

    Parşömen maksimum 10 saniye sonrasına patlayacak şekilde, birer saniye aralıklarla ayarlanabilir. Kişinin komutu ile patlamak için ayarlanmış ise, kişi 1 dakika içersinde komutu vermelidir yoksa parşömen "kurulumunu" yitirir. Başka bir shinobi, bir parşömene parmaklarıyla dokunup bir kaç saniye ona chakra aktararak kurulumunu bozabilir, isterse o parşömeni kendi kontrolü altına alabilir.

    Normal bir patlayıcı parşömen tahta bir duvarı parçalayabilir, kayaları çatlatabilir veya bir evin bir odasını kullanılmayacak hale getirebilir. Bir kişinin üzerinde patlatılırsa, uzuv parçalama ihtimali bulunmaktadır.

    Parşömenin çeyreğinden fazlası koparsa, ortasındaki kanji yırtılarak hasar alırsa veya hamur olacak kadar ıslanırsa patlama özelliğini yitirir. Su altında veya sağanak yağmurda, aşırı soğuklarda veya sıcaklarda normal performans ile çalışır.
  • Patlayıcı Parşömen Topu, 1 Adet - 3 VP
    3-4 tane patlayıcı parşömenin küre şeklinde yontulmuş bir taşın etrafına yapıştırılmış halidir. Top tek elle tutulabilir ve fırlatılabilir. Kullanımı patlayıcı parşömenle aynıdır. Patladığında standart bir patlayıcı parşömene göre 3, 4 kat daha büyük bir yıkıcı güç oluşturur. Tek bir patlayıcı parşömenin aksine herhangi bir yüzeye yapıştırılamaz.
  • Makibishi, 10'lu Paket - 1 VP
    Makibishi, her ucu sivri bir üçgen prizmadan oluşan bir araçtır. Ufaktır, 6-7 tanesi avuca sığar. Zeminde görülmesi zordur. Ana kullanım amacı yere fırlatılıp kullanıcıyı takip edenlerin üzerine basmalarını sağlamaktır. Kullanıcı hareket halindeyken seri bir şekilde kendine zarar verme ihtimali olmadan cebindeki makibishileri yere serpebilir.
  • Fuuma Shuriken, 1 Adet - 2 VP
    Fuuma Shuriken, basitçe, 50 santim çapında dev bir shurikendir. Genelde sırtta taşınır ve ortasındaki delikten tutularak fırlatılır. Normal bir shurikene göre çok daha yüksek bir hasar potansiyeline sahiptir. Kullanıcının shuriken fırlatma kabiliyeti direkt olarak bu ekipmanı da etkiler.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts: 2811
Joined: August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Ekipmanlar & Eşyalar

Post by GM - Naruto » February 22nd, 2025, 9:15 pm

Silah
Silahlar spesifik olarak kullanıcının rakibine hasar vermesine olanak sağlamak için üretilmiş ekipmanlardır. Bu ekipmanlar Shinobi'lere özel değildir, ilgili silahın savaş sanatıyla ilgilenenler tarafından da kullanılır. Aşağıda silah kategorilerini ve o kategorinin en sade numunesinin birer açıklamasını bulabilirsiniz.
  • Tekkou, 1 Adet - 1 VP
    Tekkou, metal bir eldiven olarak özetlenebilir. Elin dış kısmındaki sert plakalar bir silahı karşılayabilecek şekilde üretilmiştir. Parmakların el ile birleştiği boğumlarda küt yumrular bulunur, bu da yakın dövüş hamlelerinin ezici hasar potansiyelini arttırır. Tekkou ile yakın dövüş stilleri icra edilebilir. Silah tutmayı engellemez. Tek el mührünün üzerindeki tekniklerin icrasını anlık olarak yavaşlatabildiği için Ninjutsu ve Genjutsu odaklı shinobiler arasında popüler değildir.
  • Tantou - 1 VP
    Tantou, ortalama 20 santim boylarında bir kesici silahtır. Görünümü, katananın kısa versiyonunu andırır. Hafiftir ve savurması aşırı rahattır, lâkin kısa boyu rakiplere erişme konusunda sıkıntılar yaratabilir. Genelde belde, yere paralel veya dik gelecek şekilde, kişinin tercihine göre taşınır.
  • Wakizashi - 2 VP
    Wakizashi, ortalama 45 santim boylarında, kısa bir katanayı andıran kesici bir silahtır. Genelde samuraylar tarafından, katanaları için eş olarak taşınır. Savurması tantou kadar rahat değildir. Tantou'dan daha uzun olması, hedeflere daha rahat erişmesini sağlar ve katanadan kısa olması, karşı tarafın defansını aşırı yakın karşılaşmalarda daha rahat aşmabilmesine olanak sağlar. Lâkin bir katana kadar hasar vermez ve tantou kadar da hızlı olamaz.
  • Katana - 2 VP
    Katana, ortalama 65 santim boylarında, tek tarafı keskin, eğimli bir geleneksel japon kılıcıdır. Samuraylar tarafından aktif olarak kullanılırlar ve Kenjutsu disiplini, katanaları odağına alır. Shinobiler arasında da yaygın olduğu söylenebilir. Samuraylar genel olarak belinde taşırken shinobiler sırtlarına asmayı tercih eder.
  • Naginata - 2 VP
    Naginata, 1 metre 25 santim bir kabza üzerine oturtulmuş ortalama 45 santim boylarında eğimli, tek tarafı keskin bir bıçağa sahip, hemen hemen 1 metre 70 santim uzunluğunda bir kesici silahtır. Ağır olması, kullanımını katana ve türevlerine göre yavaş kılar, lâkin uzunluğunun kullanıcıya sağladığı avantaj ile bu açık genel durumlarda kapatılmış olur. Genelde kesici hamleler için kullanılır, zira bıçağın eğimi saplamak için çok da ideal değildir.
  • Nunchaku - 2 VP
    Nunchaku, 2 tane 30 santimlik sert, tahtadan sopaların kısa bir zincir ile bağlanmasıyla oluşan bir silahtır. Genelde ezici darbeler için kullanılır, bir sopa tutulurken diğeri savrularak veya çevirilerek hamleler uygulanır. Nunchaku ile uygulanan hamleler genelde hızlıdır. Eklem kırabilme potansiyeline sahiptir. Yakın mesafelerde etkilidir.
  • Tessen - 2 VP
    Tessen, kapalı halinde 20 santim uzunluğunda olan, açıldığında ise yarım daire şeklini alan bir yelpazedir. Bu yelpazenin tüm parçaları metaldir. Yelpazenin plakaları üzerine geçirilen gergin kumaş metal kısımları gizler ve tessenin görünümünü eğitimsiz biri için standart bir yelpazeden ayrılamaz hale getirir. Yelpaze kapalıyken bir kunai gibi kesici aletleri bloklayabilecek kadar serttir. Açık halinde, dairenin dış kısmı kesici özelliğe sahiptir. Kapalıyken metal bir sopa olarak kullanılabilir.
  • Bisento - 2 VP
    Bisento, ortalama 1.5 metrelik bir kabzanın üzerine oturtulmuş, iki tarafı da keskin, 50 santimlik bir bıçağa sahip kesici bir silahtır. Ağırdır ve genelde kesici, delici hamleler için kullanılır. Silahın ağırlığı, hamlelerin hasar potansiyeliğini arttırır, fakat savurması naginatadan da yavaştır.
  • Yari - 2 VP
    Yari, ortalama 1.5 metrelik bir kabzanın ucuna oturtulmuş, ince, düz ve çift tarafı da keskin olan bir bıçaktan oluşan kesici bir silahtır. Genelde delici saldırılar için kullanılır ve türevlerine göre daha hafiftir. Kesici saldırılarının hasar potansiyeli düşük olsa da, delici saldırıları rahatlıkla icra eder.
  • Sansetsukon - 2 VP
    Sansetsukon, 3 tane 50 santimlik sert tahtadan yapılmış sopaların birbirine tutturulmasından oluşan bir silahtır. Nunchaku'nun mantığını temel alır, lâkin sopaların uzun ve 3 tane olması saldırı potansiyelini arttırır. Hamleler ezici tiptedir. Döndürülerek, momentum kazandırılarak kullanılır. Yavaş olduğu söylenemez, lâkin momentum düşükken yapılacak saldırılar beklenildiği kadar hasar vermeyebilir.
  • Bo Sopası - 2 VP
    Bo sopası, ortalama 1.8 metre boyunda, sert bir tahtadan yapılmış bir silahtır. Bir miktar esneme kabiliyetine sahiptir, bu da saldırıların efektifliğini arttırır ve hamlelerin daha rahat icra edilmesine olanak tanır. Türevlerine göre oldukça hafiftir, lâkin yakın mesafeden yapılan saldırıların hasar potansiyeli düşer. Kullanıcının tutacağı yerler genelde bir kumaş ile sarılmıştır.
  • Kago Hankyu - 1 VP
    Hankyu asimetrik bir yaydır. Ortalama yarım metre uzunluğundadır, lâkin kullanıcının boyuna göre özel boyutları olabilir. Tutulacak kısmı ortadan ziyade, aşağıya daha yakındır ve ileri doğru eğimli bir şekilde tutularak hedeflenir. Shinobiler bu yayı kullanacak eğitime sahiptirler ve 50 metreye kadar sabit hedefleri zorlanmadan vurabilirler. Çevre etmenleri, stres, hedefin hareketi ve yayın kalitesi, isabet oranını düşürebilir. Hankyu at üzerinde veya çömelerek rahat bir şekilde kullanılabilir, lâkin bu isabet oranını mutlaka etkileyecektir.
  • Ok, 25 Adet - 1 VP
    Ok, hankyu ile kullanılmak üzere tahtadan yapılmış, 30 santim boyunda, ucunda metal başlık bulunan bir silahtır. Okları tutmak için bir sadak pakete dahildir.



Silah Etiket Havuzu
  • Dayanıklı - 1 VP
    Silah ek olarak dayanıklı üretilmiştir. Muadillerinden daha yüksek bir dayanıklılığa sahiptir. Kolay kolay zarar görmez. Kırılacağı durumlardan sadece hasar alarak kurtulma ihtimali vardır.
  • Hasarı Yüksek - 1 VP
    Silahın hasar kapasitesi diğer örneklerine göre daha yüksektir. Rakibe isabet ettiği anda daha derin yaralar açar veya daha yüksek acı verir.
  • Tutuşu Rahat - 1 VP
    Silahın tutma bölgeleri özel olarak üretilmiştir. Kullanıcının elinden daha zor kayar, silahın titreşimi sonucu kullanıcının eline binecek olan yük azalır.
  • Hafif - 1 VP
    Silah diğer muadillerine göre herhangi bir özelliğinden taviz verilmeden hafifletilmiştir. Daha rahat savrulur, kullanıcı reflekslerini silaha daha rahat uygular.
  • Özel Görünüm - 1 VP
    Silahın görünümü sadece bu numuneye özeldir. Eğer varsa bu özelleştirmeye kını da dahildir. Bu etiket sadece silahın görünüşünü değiştirir, herhangi başka bir özellik bahşetmez. Bu etiket alındığında silahın görünüşü tasvir edilmelidir. Silah mutlaka kendi sınıfındaki başka bir silahın fiziksel özelliklerini barındırmak zorundadır.
  • Ek Özellik - 2 VP
    Silahın ek bir fiziksel özelliği bulunmaktadır. Bu etiket alındığında bu ek özellik tasvir edilmelidir. Bu özellikler çok basit mekanizmalar barındırabilir. Silahın kabzasındaki minik bir gizli bölge, silahın kınındayken basit bir sopa gibi görünmesi, rakibe hasar verdiğinde kanın silahta kalmasını sağlayan ek oyuklar gibi özellikler başlıca örneklerdir.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts: 2811
Joined: August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Ekipmanlar & Eşyalar

Post by GM - Naruto » February 22nd, 2025, 9:46 pm

Zırh
Zırhlar Shinobi'yi hasardan korumak adına üretilmiş ekipmanlardır. Bu ekipmanlar arasında en popüler olanı flak settir, bir çok Shinobi üniforması da bu ceketi içerir. Tabii ki, bu hasar korumasının da bazı sonuçları mevcuttur. Bir çok Shinobi bunlara katlanmamak ve daha hızlı hareket etmek, dikkat çekmemek veya ses çıkartmamak adına zırh giymemeyi tercih eder. Shinobi köyleri spesifik olarak gerekmedikçe üniforma veya zırh giymeyi zorunlu kılmaz ancak her Shinobi'ye bir adet Flak Set ücretsiz olarak sağlanır.

Zırhlar giyen kişinin hareket kabiliyetini etkiler ancak bu etki hareketleri tamamen kesecek veya engelleyecek seviyede değildir. Bu fark her bir saniyenin fark yaratacağı veya kullanıcının mükemmel bir ahenkle hareket etmesinin gerektiği anlarda belli olur. Bu bağlamda Shinobi'ler genelde savaş stillerine ve çıkmayı tercih ettileri görevlere uygun zırhlar giymeye çalışır.

Bir karakter mantıksal olarak anlamlıysa birden fazla zırh giyebilir.
  • File İçlik - 1 VP
    • File içlik metal iplikten üretilmiştir. Maksimum hareket kabiliyetini sağlamak ve bunun yanında kullanıcıyı olabildiğince hasardan korumak için geliştirilmiştir. File içlik diz üstünden başlayıp kullanıcının boynuna kadar gelen tek parça bir zırhtır. Kolları dirseklere kadar korur. Siyah renkte bir kumaşa sahiptir. Metal iplikler bu kumaşın içerisine örülmüştür.
    • Kesici hasara karşı bir miktar koruma sağlar ancak delici ve ezici hasarlara karşı bu koruma düşüktür. Yanıcı ve enerji hasarlarına karşı koruma sağlamaz.
    • File içlik dikkat çekmez.
    • Hareket kabiliyetini neredeyse hiç düşürmez.
  • Flak Set - 2 VP
    • Flak set, bir flak ceket ve pantolondan oluşmaktadır. Ceket kolsuzdur ancak boyun tarafında savrulmalara ve çarpmalara karşı önü açık yumuşak bir boyunluk bulundurur. Ceketin iç kısmı sertleştirilmiş deriden üretilmiştir. Pantolon ayak bileğine kadar ulaşacak uzunluktadır. Baldır kısımları da ceket gibi sertleştirilmiş deriden üretilmiştir. Ceket ve pantolon gri renktedir ve sırtında köy sembolünü taşır.
    • Kesici, delici ve ezici hasarlara karşı kısmi koruma sağlar. Yanıcı ve enerji hasarlarından az bir miktar korur.
      Dikkat çeker, giyen kişinin sivil olmadığı aşikârdır. Eğer üzerinde köy amblemi var ise şahsın Shinobi olduğu anlaşılabilir.
    • Kullanıcının hareketlerini minimal oranda etkileme şansı vardır.
    • Ceket kısmının ön tarafında ufak cepler bulunur. Bu cepler temel Shinobi ekipmanlarını saklamak için spesifik olarak üretilmiştir. Benzer boyuttaki eşyaları ve küçük parşömenleri de saklayabilir. Korumalı olduğu için bu kısımdaki eşyalar kolay kolay zarar görmez. Eşyaları buradan çıkarıp kullanmak rahat ve hızlıdır.
  • Ağır Flak Set - 3 VP
    • Ağır flak set göğüs, baldır ve omuz kısımlarından oluşur. Göğüs zırhı ön ve arka olmak üzere çift parça, ince bir metalden oluşur. Omuzluklar kullanıcının omuz bölgesinden dirseklerine kadar olan kısmı korur ve içerisinde ince metal plakalar barındırır. Baldır zırhı belden aşağı sarkacak şekilde tasarlanmıştır. Zırh gri renktedir. Önde ve arkada köy sembolünü taşır. Samurayların giydiği zırhlarla benzer özellikleri taşır.
    • Kesici, delici ve ezici hasarlara karşı iyi bir koruma sağlar. Yanıcı hasarlara karşı orta seviyede koruma sağlar. Enerji hasarlarına karşı az bir koruma sağlar.
    • Aşırı dikkat çeker ve ses çıkarır. Şahsın Shinobi veya bir savaşçı olduğu rahat anlaşılır.
    • Ağırlığı sebebiyle kullanıcının hareketlerini etkiler.
    • Zırhın ön tarafında ve baldırlarını koruyan kısımların yanında ek cepler bulunur. Bu cepler temel Shinobi ekipmanlarını saklamak için spesifik olarak üretilmiştir. Benzer boyuttaki eşyaları ve küçük parşömenleri de saklayabilir. Korumalı olduğu için bu kısımdaki eşyalar kolay kolay zarar görmez. Eşyaları buradan çıkarıp kullanmak rahat ve hızlıdır.
  • Kote Kol Zırhı, 1 Çift - 1 VP
    • Kol zırhı, bilekten dirseğe kadar olan kısmı kaplayan metal bir zırhtır. Asya stilinde bir görünüme sahip olacak şekilde üretilmiştir. Metal kısım bir kaç plakadan oluşmuştur ve sağlam iplerle tutturulmuştur. Zırh hem sağ, hem sol kolu barındırır. Silah darbelerini bloklayabilmek için üretilmiştir. Siyah renktedir.
    • Kolu kesici ve ezici darbelere karşı az bir oranda korur. Delici hasarlara karşı koruma oranı daha düşüktür. Yanıcı ve enerji hasarlarına karşı az bir koruma sağlar.
    • Bir giysi ile kapatılmadığı sürece dikkat çeker.
    • Bir miktar ağır olduğundan kullanıcının hareketlerini minimal oranda etkileme şansı vardır.
  • Suneate Ayak Zırhı, 1 Çift - 1 VP
    • Uyluktan ayak bileğine kadar olan kısmı kaplayacak metal bir zırhtır. Metal kısımlar bir kaç plakadan oluşmuştur ve sağlam iplerle tutturulmuştur. Hem sağ, hem sol ayak için set olarak satılır. Silah darbelerini bloklayabilme kapasitesine sahiptir. Ayağı korumak için ek parçaları da mevcuttur.
    • Kesici ve ezici darbelere karşı ayakları korur. Delici darbelere karşı koruması daha sınırlıdır. Yanıcı ve enerji hasarlarına karşı az bir koruma sağlar.
    • Dikkat çeker. Bir giysi ile kapatmak zordur.
    • Bir miktar ağır olduğundan kullanıcının hareketlerini minimal oranda etkileme şansı vardır.



Zırh Etiket Havuzu
  • Dayanıklı - 1 VP
    Zırh, kullanıcının hareketlerini ekstra etkilemeyecek şekilde güçlendirilmiştir. Tüm hasarlara karşı az bir miktar ek koruma sağlar. Daha az tamir edilmesi gerekir.
  • Konforlu - 1 VP
    Zırh onu giyen kişi için rahatsız edici değildir, uzunca bir süre giyse bile bir problemle karşılaşmaz.
  • Hafif - 1 VP
    Zırh diğer özelliklerinden taviz verilmeden hafifletilmiştir. Onu giyen kişinin hareket kabiliyetini daha az etkiler.
  • Sessiz - 1 VP
    Zırh eğer ses çıkaracak bir yapıya sahipse, bu etiket onun daha az ses çıkartmasına sebebiyet verir.
  • Termal - 1 VP
    Zırhın termal özellikleri muadillerine göre daha iyidir. Kullanıcının vücut ısısını korumasına yardımcı olur. Soğuk ortamlarda üşümesini engellerken sıcak ortamlarda rahat soğumasını sağlar. Ayrıca su geçirmezlik özelliği arttırılmış olduğundan yağmur, kar gibi hava olaylarına karşı ekstra koruma sağar.
  • Özel Görünüm - 1 VP
    Zırhın görünümü sadece bu numuneye özeldir. Eğer varsa bu özelleştirmeye ek parçaları da dahildir. Bu etiket sadece zırhın görünüşünü değiştirir, herhangi başka bir özellik bahşetmez. Bu etiket alındığında zırhın görünüşü tasvir edilmelidir. Zırh mutlaka kendi sınıfındaki başka bir zırhın fiziksel özelliklerini barındırmak zorundadır.
  • Ek Özellik - 2 VP
    Silahın ek bir fiziksel özelliği bulunmaktadır. Bu etiket alındığında bu ek özellik tasvir edilmelidir. Bu özellikler çok basit mekanizmalar barındırabilir. Zırhın dikenlere sahip olması, ip bağlanabilecek bir kancası olması veya spesifik saldırılara karşı daha dayanıklı olması gibi özellikleri olabilir.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts: 2811
Joined: August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Ekipmanlar & Eşyalar

Post by GM - Naruto » February 22nd, 2025, 10:00 pm

Diğer
Bu kısımda diğer kısımlara uymayan ekipmanlar tanımlanmıştır.
  • Uyluk Çantası - 1 VP
    Kullanıcının uyluğuna takabileceği boş bir çantadır. Hızlıca elini atıp çantayı açabilir ve içindekilere erişebilir.
  • Bel Çantası - 1 VP
    Kullanıcının beline takabileceği boş bir çantadır. Hızlıca elini atıp çantayı açabilir ve içindekilere erişebilir. Bel ile çanta arasına silah takabilir.
  • Sırt Çantası - 1 VP
    Basit bir sırt çantası. Kullanıcı sağına, soluna ve sırtı ile çanta arasına silah koyabilir. çantada bulunan çeşitli klipslere çantanın dışından sarkacak şekilde ekipman takabilir veya bağlayabilir.
  • İlk Yardım Çantası - 1 VP
    Bele takılan bir ilk yardım çantası. İçerisinde çeşitli ilk yardım malzemeleri, neşter, cımbız, dezenfektan, antidot türevi şeyler bulunur. Bunlar kişinin savaş alanında hemen hemen her türlü yara, zehir ve hastalığa müdahale etmesini sağlar. Bir kaç kişiye müdahale edebilecek kadar sarf malzemesi içerir. Zor durumda bu neşter bir kunai gibi kullanılabilir. Her shinobi temel düzeyde bu çantayı kullanarak ilk yardım uygulayabilir.
  • Telsiz - 1 VP
    Bir kilometreye kadar menzili olan bir telsiz. Tek kulağa takılır ve ufaktır. İnce bir tel şeklinde mikrofonu bulunur. 10 taneye kadar telsiz birbiri ile eşleştirilip kullanılabilir. Kullanıcı mikrofonu aktif etmek için elini kulağına götürür ve telsize dokunur. Dokunduğu süre boyunca mikrofon aktif kalır ve eşleşen her telsize ses aktarılır. Tüm gün yetecek bataryası vardır. Kullanıcı medeniyete ulaştığında onu bir şarj aparatıyla şarj ettiği varsayılır.
  • Shinobi Hapları, 3'lü Paket (Herhangi bir kombinasyon) - 1 VP
    Shinobi hapları küçük, misket boyutunda haplardır. 3 farklı tipte bulunurlar. Ağıza atılıp bir kaç defa çiğnenir ve yutulurlar, ardından etkilerini göstermeye başlarlar. Ardı ardına kullanılmalarının mide bulantısı ve baş dönmesi yarattığı bilinmektedir. Shinobi eğitimi almamış kişilerde işe yaramaz.
    • Yemek Hapı: Bir adet yemek hapı, bir shinobiyi 24 saat tok tutabilir. Bir shinobi bir haftadan fazla sadece haplarla beslenirse bitkin düşmeye başlayacaktır.
    • Kan Hapı: Genelde yüksek oranda kan kaybı yaşandıktan sonra kullanılır. Vücudun seri bir şekilde kan üretmesini ve bu sayede shinobinin hemen tekrar savaşabilecek kondisyona gelmesini sağlar. Hapın işe yaraması için alındıktan sonra 15, 20 dakika kadar dinlenilmelidir.
    • Chakra Hapı: Kullanıcının chakra rezervlerini normalden daha hızlı yerine gelmesini teşvik eder. Shinobi bu hapı dinlenirken kullanmalıdır. Bir saat kadar etkilidir, hapın etkisi altındayken shinobi normalde yenileyeceği chakranın iki katını yeniler.
  • Dürbün - 1 VP
    Kullanıcının uzağı görmesini sağlayan, baş parmak kadar, tek tüplü bir dürbün.
  • Gölge Kumaşı - 1 VP
    Siyah - gri arasındaki renkte bir kumaş parçası. Kendi sahip olduğu bir klipsle rulo halinde saklanır. Bele, uyluğa veya bir sırt çantasına tutturulabilir. Kullanıcıyı tamamen gizleyebilecek kadar büyüktür ve seri bir şekilde açılabilir. Işık seviyesi az ortamlarda civar ile bir bütün gibi görünür ve iyi bir kamuflaj sağlar. Kakuremino tekniği için idealdir.
  • Maymuncuk - 1 VP
    Her türlü kilidi açabilecek, avuç içine sığabilen bir alet. Kompleks olmayan kilitleri açması on saniye kadar sürer. Daha kompleks kilitler daha uzun sürede açılabilir.
  • Panço - 1 VP
    Kapüşonlu bir panço. Kullanıcının zırhını ve silahlarını kapatabilecek kadar geniştir. Her türlü hava şartlarına karşı kullanıcıyı korur. Giyilerek uyunabilir, gerekirse katlanıp yastık haline getirilebilir. Sağlamdır.
  • Enstrüman - 1 VP
    Herhangi bir müzik aleti.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Locked

Return to “Temel”