Teçhizat
Varlık Puanı'nın en temel harcama noktası savaş ekipmanları elde etmektir. Bu savaş ekipmanlarından en yaygın olanları "Temel", "Silah", "Zırh" ve "Diğer" olarak dört kategoriye ayrılmıştır. Shinobi'ler buradaki tüm ekipmanları kullanmayı asgari düzeyde bilmektedir. Ekipmanların hasar tiplerinin neyi temsil ettiğini daha iyi anlamak adına Yaralanma & İyileşme rehberine göz atabilirsiniz.
Etiketler
Tanımlanan ekipmanlar her ne kadar standart olsa da, bir noktaya kadar değiştirilebilirler. Bu değişiklikler "etiket" olarak ekipmanlara uygulanır. Ekipmana uygulanan her bir etiket onun fiyatını etiket ücreti kadar arttırır. Bir ekipmanın alabileceği etiketin bir sınırı bulunmamaktadır ancak bir etiketi sadece bir defa alabilir.
Eğer bir ekipmana etiket uygulanmamış ise ekipman kesinlikle açıklamasında yazıldığı gibidir. Bu hususa görünümü de dahildir.
Her bir ekipman türü için ayrı bir etiket havuzu bulunmaktadır. Bir ekipman türü için olan etiket başka ekipmana eklenemez. Şimdilik sadece "Silah" ve "Zırh" için bir etiket havuzu bulunmaktadır. "Temel" ve "Diğer" kategorisi için bir etiket havuzu bulunmamaktadır.
Halihazırda önceden edinmiş olduğunuz eşyalara veya "Kişisel Ekipman"'lara etiket ekleyemezsiniz.
Başlangıç Ekipmanları
Shinobi köyleri, her bir shinobi için temel bir ekipman seti sağlar. Bu ekipman seti her görevden sonra yenilenir, yani zarar görmüşse veya kaybedilmişse bir sonraki görev başlangıcında temin edildiği varsayılır. Kaçak karakterler bu ekipman çantası ile başlar ancak bu çanta yenilenmez.
Halihazırda sunulan ekipmanlar her ne kadar geniş bir yelpazeye sahip olsa da bir Shinobi'nin tüm ihtiyaçlarını karşılayamayabilir. Bu durumlarda oyuncular kendi ekipmanlarını yaratabilirler.
Şahsi ekipman yaratımı üç farklı seviyede yapılabilir. Yaratımlar yukarıda verilen dört kategoriden biri için yapılmak zorunda değildir, bu kategorilerden bağımsız yaratımlar da geçerlidir.
Bu ekipmanlara standart bir kategoriye mensup olmadıklarından "etiket" eklenemez. Bunun yerine etiketler üzerinden almayı planladığınız özellikleri direkt olarak yaratım esnasında ekipman açıklamasında (keskin, hafif, sağlam vs.) belirtebilirsiniz.
Araştırma
Bunlara ek olarak ev almak, koruma tutmak veya bu kategorilerde olmayan ancak özel ekipman olarak yaratmanın gerek olmadığı şeyler için "fiyat araştırması" yapabilirsiniz. Bunun için ne gibi bir şeyi aradığınızı dükkan konunuza bir mesaj atarsanız, ardından fiyat araştırmanız sonucunda ne kadara elde edebileceğinizi öğrenirsiniz. Bu araştırmayı karakterinizin boş bir vaktinde, ekran dışında yaptığı varsayılır.
Taşıma
Ekipmanları taşıma hususu spesifik bir kurala bağlı değildir, ancak bazı durumları aklınızda bulundurmanız gerekmektedir.
Eğer karakteriniz bir çanta taşımıyorsa, cepleri olan bir zırh veya kıyafet giymiyorsa ekipmanlarını pantolon cebine sıkıştırmak gibi basit çözümlere başvurduğu varsayılacaktır. Böyle bir durumda satın aldığınız ekipmanların tamamını yanınızda taşımanız anlamsız olacağından yönetilmiş konularınızın başında uyarılmanız ve yanınıza alacağınız ekipmanların sınırlandırılması muhtemeldir. Bu tarz durumlarla karşılaşmamak için yanınıza almayı planladığınız ekipmanları nasıl taşıyacağınızı da düşünmeniz faydanıza olacaktır.
Ekipman çantalarının tanımlarında kasti olarak bir envanter kapasitesinden bahsedilmemiştir. Bir çantanın taşıyabileceği ekipmanları saymak oyunu anlamsızca yavaşlatacağından sizden sadece makul olmanızı beklemekteyiz. Bir uyluk çantasına 50 adet kunai sıkıştırmaya çalışmadığınız sürece çantanızın ona koymak istediğiniz tüm ekipmanlarınızı alabildiğini kabul etmekteyiz.
Silah kategorisindeki ekipmanlar bu husustan kısmen muaftır. Her zaman için onları taşıyabileceğiniz askı veya kınlarınızın olduğu varsayılmaktadır, bir konuda spesifik olarak kaybetmediyseniz.
Karakterin toplam taşıdığı ağırlık da, tüm bunların sonucu olarak, hesaplanmaz veya spesifik olarak takip edilmez. Bu konuda da makul olmanızı beklemekteyiz. Eğer çok fazla ekipmanı çantada veya çantasız taşıyorsanız, üzerinizde bir kaç taneden fazla silah bulunduruyorsanız karakterinizin yavaşlaması olasıdır.
Edinme
Alışverişlerinizi gerçekleştirmek için Dükkan forumunu kullanabilirsiniz. Sabitlenmiş başlıkta gerekli yönergeler bulunmaktadır. Diğer oyuncuların alışverişlerini inceleyerek de bir fikir edinebilirsiniz.
Varlık Puanı'nın en temel harcama noktası savaş ekipmanları elde etmektir. Bu savaş ekipmanlarından en yaygın olanları "Temel", "Silah", "Zırh" ve "Diğer" olarak dört kategoriye ayrılmıştır. Shinobi'ler buradaki tüm ekipmanları kullanmayı asgari düzeyde bilmektedir. Ekipmanların hasar tiplerinin neyi temsil ettiğini daha iyi anlamak adına Yaralanma & İyileşme rehberine göz atabilirsiniz.
Etiketler
Tanımlanan ekipmanlar her ne kadar standart olsa da, bir noktaya kadar değiştirilebilirler. Bu değişiklikler "etiket" olarak ekipmanlara uygulanır. Ekipmana uygulanan her bir etiket onun fiyatını etiket ücreti kadar arttırır. Bir ekipmanın alabileceği etiketin bir sınırı bulunmamaktadır ancak bir etiketi sadece bir defa alabilir.
Eğer bir ekipmana etiket uygulanmamış ise ekipman kesinlikle açıklamasında yazıldığı gibidir. Bu hususa görünümü de dahildir.
Her bir ekipman türü için ayrı bir etiket havuzu bulunmaktadır. Bir ekipman türü için olan etiket başka ekipmana eklenemez. Şimdilik sadece "Silah" ve "Zırh" için bir etiket havuzu bulunmaktadır. "Temel" ve "Diğer" kategorisi için bir etiket havuzu bulunmamaktadır.
Halihazırda önceden edinmiş olduğunuz eşyalara veya "Kişisel Ekipman"'lara etiket ekleyemezsiniz.
Başlangıç Ekipmanları
Shinobi köyleri, her bir shinobi için temel bir ekipman seti sağlar. Bu ekipman seti her görevden sonra yenilenir, yani zarar görmüşse veya kaybedilmişse bir sonraki görev başlangıcında temin edildiği varsayılır. Kaçak karakterler bu ekipman çantası ile başlar ancak bu çanta yenilenmez.
-
Ekipman Çantası: Uyluğa bağlanan basit bir çantadır. İçerisinde aşağıdaki ekipmanlar bulunur:
- 3 Kunai
- 5 Shuriken
- 5mt. Sentetik Misina
- 1 Patlayıcı Parşömen
- 2 Sis bombası
- Flak Set: Her shinobinin köyünün sembolünü taşıyan bir Flak Set'e erişimi vardır, ancak bunu görevlerde giymesi spesifik olarak emredilmediyse zorunlu değildir.
- Alın Bandı: Her shinobi köyünün sembolünü taşıyan metal bir alın bandına sahiptir. Bu alın bandının arkasında sahibinin ismi yazar. Shinobi'ler eğer görev gizlilik gerektirmiyorsa üzerlerinde bu alın bandını taşımak zorundadırlar.
Halihazırda sunulan ekipmanlar her ne kadar geniş bir yelpazeye sahip olsa da bir Shinobi'nin tüm ihtiyaçlarını karşılayamayabilir. Bu durumlarda oyuncular kendi ekipmanlarını yaratabilirler.
Şahsi ekipman yaratımı üç farklı seviyede yapılabilir. Yaratımlar yukarıda verilen dört kategoriden biri için yapılmak zorunda değildir, bu kategorilerden bağımsız yaratımlar da geçerlidir.
Bu ekipmanlara standart bir kategoriye mensup olmadıklarından "etiket" eklenemez. Bunun yerine etiketler üzerinden almayı planladığınız özellikleri direkt olarak yaratım esnasında ekipman açıklamasında (keskin, hafif, sağlam vs.) belirtebilirsiniz.
Off Topic
-
Özel Ekipman | 1 PP veya 7VP
Ekipman özel bir üretimdir fakat türünün tek örneği değildir. Çok minimal oranda mekanizmalar içerebilir. Herhangi bir doğaüstü özelliğe sahip olamaz. Kaliteli bir numunedir.
-
Nadide Ekipman | 3 PP veya 21VP
Ekipman yaratan kişiye özeldir. Dilenildiği gibi tasvir edilebilir. Kompleks mekanizmalara sahip olabilir. Eğer kompleks değil de basit bir mekanizmaya veya işçiliğe sahipse az bir miktarda doğaüstü özelliğe sahip olabilir, fakat bu çok sınırlı olacaktır.
-
Efsanevi Ekipman | 5 PP
Ekipman türünün tek örneğidir. Eşi benzeri yoktur. Kompleks mekanizmalara ve doğaüstü özelliklere sahip olabilir.
Bunlara ek olarak ev almak, koruma tutmak veya bu kategorilerde olmayan ancak özel ekipman olarak yaratmanın gerek olmadığı şeyler için "fiyat araştırması" yapabilirsiniz. Bunun için ne gibi bir şeyi aradığınızı dükkan konunuza bir mesaj atarsanız, ardından fiyat araştırmanız sonucunda ne kadara elde edebileceğinizi öğrenirsiniz. Bu araştırmayı karakterinizin boş bir vaktinde, ekran dışında yaptığı varsayılır.
Taşıma
Ekipmanları taşıma hususu spesifik bir kurala bağlı değildir, ancak bazı durumları aklınızda bulundurmanız gerekmektedir.
Eğer karakteriniz bir çanta taşımıyorsa, cepleri olan bir zırh veya kıyafet giymiyorsa ekipmanlarını pantolon cebine sıkıştırmak gibi basit çözümlere başvurduğu varsayılacaktır. Böyle bir durumda satın aldığınız ekipmanların tamamını yanınızda taşımanız anlamsız olacağından yönetilmiş konularınızın başında uyarılmanız ve yanınıza alacağınız ekipmanların sınırlandırılması muhtemeldir. Bu tarz durumlarla karşılaşmamak için yanınıza almayı planladığınız ekipmanları nasıl taşıyacağınızı da düşünmeniz faydanıza olacaktır.
Ekipman çantalarının tanımlarında kasti olarak bir envanter kapasitesinden bahsedilmemiştir. Bir çantanın taşıyabileceği ekipmanları saymak oyunu anlamsızca yavaşlatacağından sizden sadece makul olmanızı beklemekteyiz. Bir uyluk çantasına 50 adet kunai sıkıştırmaya çalışmadığınız sürece çantanızın ona koymak istediğiniz tüm ekipmanlarınızı alabildiğini kabul etmekteyiz.
Silah kategorisindeki ekipmanlar bu husustan kısmen muaftır. Her zaman için onları taşıyabileceğiniz askı veya kınlarınızın olduğu varsayılmaktadır, bir konuda spesifik olarak kaybetmediyseniz.
Karakterin toplam taşıdığı ağırlık da, tüm bunların sonucu olarak, hesaplanmaz veya spesifik olarak takip edilmez. Bu konuda da makul olmanızı beklemekteyiz. Eğer çok fazla ekipmanı çantada veya çantasız taşıyorsanız, üzerinizde bir kaç taneden fazla silah bulunduruyorsanız karakterinizin yavaşlaması olasıdır.
Edinme
Alışverişlerinizi gerçekleştirmek için Dükkan forumunu kullanabilirsiniz. Sabitlenmiş başlıkta gerekli yönergeler bulunmaktadır. Diğer oyuncuların alışverişlerini inceleyerek de bir fikir edinebilirsiniz.