Sorularınız

Eskiyen, artık kullanılmayan her şeye ait yegane bölge.
Locked
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts: 678
Joined: August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » November 1st, 2018, 8:04 pm

GP harcarken, GP başına 250 Ryo ödeme yapmaları gereklidir.
Herhangi bir şekilde GP harcarsanız para ödemek durumundasınız. Nereye ve nasıl harcadığınız önemli değil.
User avatar
Kotegawa Ooki
Posts: 160
Joined: August 31st, 2018, 10:46 pm

Re: Sorularınız

Post by Kotegawa Ooki » November 11th, 2018, 9:09 pm

İki sorum var. İlk olarak Shousen Jutsu'nun seviyesi nedir?

İkinci sorum içinde bir kaç soruyu barındırıyor :D . Köy shinobileri ülke dışına çıkarken bir şey yapması gerekiyor mu? Vize yada benzeri bir uygulama var mı? Özellikle başka köylere girmek için. Bunun dışında görev dışı bir sebeble uzun bir süre köyden uzaklaşmamız gerekiyorsa burada nasıl bir durum ortaya çıkar? Shinobi olarak geçisi süre ile Shinobi lisansımızı iade edip serbest takılma gibi bir şansımız var mı?
Image
Künye
► Show Spoiler
Motivasyon/Komplikasyon/Özellik
► Show Spoiler
Profil
► Show Spoiler
Beceri
► Show Spoiler
Ninjutsu
► Show Spoiler
Taijutsu
► Show Spoiler
Genjutsu
► Show Spoiler
Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar Standart
► Show Spoiler
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts: 678
Joined: August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » December 4th, 2018, 11:19 pm

Kotegawa Ooki wrote:
November 11th, 2018, 9:09 pm
İki sorum var. İlk olarak Shousen Jutsu'nun seviyesi nedir?
Seviyesi olmayan bu teknik, ağır teorik bilgi ve chakra antremanlarının ardından öğrenilebilir ve kişi medikal bilgilerini gelitşirdikçe güçlenir, daha etkili hale gelir.
Kotegawa Ooki wrote:
November 11th, 2018, 9:09 pm
İkinci sorum içinde bir kaç soruyu barındırıyor :D . Köy shinobileri ülke dışına çıkarken bir şey yapması gerekiyor mu? Vize yada benzeri bir uygulama var mı? Özellikle başka köylere girmek için. Bunun dışında görev dışı bir sebeble uzun bir süre köyden uzaklaşmamız gerekiyorsa burada nasıl bir durum ortaya çıkar? Shinobi olarak geçisi süre ile Shinobi lisansımızı iade edip serbest takılma gibi bir şansımız var mı?
Serbest takılabilirsiniz. Sorunun ilk kısmı için bir şekilde izin aldığınız varsayılıyor. O kısımlar detay olduğundan gerekli olmadığı sürece üstünde durulmasına gerek yok.
User avatar
Kumo Sakuma
Posts: 68
Joined: October 17th, 2018, 8:22 pm

Re: Sorularınız

Post by Kumo Sakuma » December 13th, 2018, 7:38 pm

Henlo! Hibashiri ile ilgili bir sorum var. Alev kütlesi başarılı bir şekilde rakibe ulaşıp onu yakmaya başladıktan sonra alevleri söndürebiliyor muyum jutsuyu yapan kişi olarak? Açıklama "Alevlerin hareketi süresince Tora mührü bozulmamalıdır." şeklinde, dolayısıyla alevler ilerlerken mühür bozulursa jutsu da bozulur olarak anlıyorum, ancak alevler hedefe ulaştıktan sonra da geçerli mi bu mührü bozmama kuralı?

Bunun akabinde de şöyle bir sorum daha var, şu madde hakkında: Yerde ilerleyen alev kütlesi manevra yapabilir veya hedef değiştirebilir. Buradan anladığım da alevleri yalnızca hareket ederken kontrol edebildiğimiz, alevler hedefe ulaştıktan sonra tekrar başka bir hedefe/yöne ilerletmek mümkün mü? Bunu da eğer alevleri söndürme gibi bir yeteneğim yoksa en azından rakipten uzaklaştırırım diye düşündüğüm için soruyorum. :ugeek:
Image
Künye
İsim: Kumo Sakuma
Yaş: 18
Cinsiyet: Kadın
Element: Katon
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 180.000
Prestij: 4
Ün: 17
Kullanılabilir GP: 0

Motivasyon
Kurallar & Güçlenmek: Yaşadığı kayıpları, değer sarsılmasını ve benlik problemlerini unutmak için kendini görevlere ve shinobilik felsefesine vermiştir ve bu sayede ailesinin empoze ettiği hırsı ve mükemmeliyetçiliği köyün yararına kullanabileceğini fark etmiştir. Shinobi dünyasındaki kurallar daha sağlamdır, daha gerçektir. Onu yüzüstü bırakacak yalanlar yoktur. Ayrıca takımında verdiği kayıpların ardından, karşısına çıkan tüm tehlikelerle başa çıkabilecek kadar güçlü olmaya yemin etmiştir. Hem kendini, hem de tek dostu Teki’yi korumalıdır. Eğer çok iyi bir shinobi olursa, daha zor ve kritik görevleri yerine getirmesi gerekir – bunu da seve seve yapacaktır.

Komplikasyon
Karanlık: Karakter Kusagakure ile Riaru arasında geçen savaşta yoğun zihinsel saldırılara maruz kalmıştır. Saldırılar sebebiyle, karakter karanlık ortamlarda sanrılar görmektedir. Bu sanrılar genel olarak savaşla ilgili anıları içerirken, ileri seviyede korku nöbetlerine dönüşebilir. Karakter bu etkiler nedeniyle karanlık ortamlarda sağlıklı kararlar veremeyeceği gibi zihinsel kapasitesi düşmektedir. Özellik, komplikasyon etkilerinden kaçınıldığı sürece geçici olup; etkilerin yoğun bir şekilde görülmesi durumunda iyileşme süresi uzamaktadır.



Image



Özellikler

Profil
Güç: 3
Çeviklik: 5
Kondisyon: 6
Potansiyel: 4
Varlık: 5
Zeka: 7

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi: 1
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 2
[Potansiyel] Ninshuu: 2
[Varlık] Aldatma: 3
[Varlık] Empati: 3
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 3
[Zeka] İzcilik: 1


Kontrat
Fuuma | B-Rank | Kaplan

Ninjutsu
Shunshin | D Rank | Ninpou
Kullanıcı bir elinin işaret ve orta parmağını dışarı açar ve vücudundaki chakraya odaklanır. Ardından, kullanıcı aşırı hızla hareket etme kabiliyetini kazanır. Genelde kullanıcıya bakan kişiler onun birden yokolduğunu görür, ancak teknik sadece aşırı hızdan oluşmaktadır. Kullanıcı çevresel etmenleri kullanarak hareketini gizler ve birden yerinde varolduğu izlenimini verir. Kullanıcı teknik ile chakrası yettiği sürece istediği mesafeyi katetebilir, ancak teknik süresince başka teknikleri kullanamaz ve saldırı yapamaz, bütün odağı tekniği açık tutmak üzerine olmalıdır. Teknik havada hareket etmek için kullanılamaz. Teknik kullanılarak rakibe hızlıca yaklaşılabilir ve uzaklaşılabilir, ancak avantajlı bir pozisyona geçmek aşırı derecede zordur, zira bir çok kişi Shunshin ile yapılan hareketi görebilir ve farkedebilir.

Hibashiri | C Rank | Katon
Kullanıcı Tora mührünü yapar ve hedefine odaklanır, ardından ayağını yere vurur. Ayağını yere vurduğu noktadan itibaren, hedefine doğru yerden hızlıca ilerleyen çizgisel bir alev kütlesi yollar. Bu kütle hedefine ulaştığında onu yakmaya ve alevlerin içine almaya çalışır. Alevlerin ısısı yüksektir. Yerde ilerleyen alev kütlesi manevra yapabilir veya hedef değiştirebilir. Alevlerin hareketi süresince Tora mührü bozulmamalıdır.

Endan | C Rank | Katon
Kullanıcı kısa bir el mührü serisi ardından ağzında yağ biriktirmeye başlar. Yeterince biriktirdikten sonra bu yağı hedefine tükürür. Yağ ağızdan fırladığı gibi alev alır ve bir alev topuna dönüşür. Kullanıcı, daha fazla chakra harcayarak ağzında topladığı yağı arttırabilir, böylece oluşacak olan alev topu daha büyük olur. Kullanıcı yarım metre çapında bir küreden daha fazla yağ toplayamaz. Ağzında topladığı yağı 3 parçaya kadar bölüp ayrı ayrı fırlatabilir veya yağı tek seferde tükürmek yerine bir kaç saniye boyunca püskürtebilir. Alev kütlesi 15 metreye kadar dağılmadan ilerleyebilir. Hedef ile buluşup hasar verdikten sonra yağlar ve alevler yok olur.

Gouryuuka no Jutsu | B Rank | Katon
Ninja Tora mührünü yaparak aşırı derin bir nefes alır. Bu nefes alınırken kullanıcının göğsünde bir şişkinlik belirir. Kullanıcı ardından bir ejderhanın kafasına benzeyen bir alev topunu ortaya çıkarır. Bu alev topu sıradan alev toplarından kütle olarak hemen hemen aynı olsa da daha sıcaktır. Ejderha başı şeklindeki alev topu püskürtüldüğü düzlemde ilerler ve önüne çıkacak şeyleri eritebilecek bir sıcaklığa sahiptir. Bunun yanısıra alev topunu ejderha başına benzemesini sağlayan kısımları az da olsa sert ve dirençlidir. Bu sayede ejderha başı ince yapıları delebilir ve hedefine doğru ilerlemeye devam eder.

Karyuu Endan | B Rank | Katon
Ninja uzun sayılabilecek el mühürleri serisini Tora mühründe bitirir ve derin bir nefes alır. Bu aldığı nefes ile birlikte kullanıcının göğsünün ve yanaklarının bir hayli şiştiği görülür. Kullanıcının aldığı nefesi tazyikli bir şekilde dışarıya salması ile bir alev oluşur ve oldukça hızlı bir şekilde ilerlemeye başlar. Kullanıcı ağzından nefesini tazyikli bir şekilde vermeye devam ettiği sürece alev hızla ilerlemeye devam eder. Alev, önüne çıkan herşeyi yakar ve yutar. Kullanıcının 20 metre önünde düz bir alandaki her şey etkilenir.

Kuchiyose no Jutsu
Kullanıcı baş parmağını ısırır ve kanatır, ardından o elini yere sertçe vurur ve odaklanır. Bir kaç saniye sonra, yaratık o alanda aniden belirir. Eğer yaratık yeterince büyükse, kullanıcı onu sürer pozisyonda çağırabilir. Bu şekilde çağrılan yaratıklar "Kai" mührü ile anında geri gönderilebilir. Kullanıcı yara almışsa baş parmağını ısırmak yerine halihazırda akan kanını da eline sürerek kullanabilir.



Taijutsu
Ayatsu Stili | B Rank
Kullanıcı tek bir hamlede iç organları iflas ettirebilecek hamleler yapmayı öğrenir. Göğse yapılacak sert ve yerinde bir hamle karşı tarafı nefessiz bırakabilir veya böbreklere yapılan bir hamle ile rakibin tüm vücuduna yayılacak bir acı dalgası oluşturulabilir ve dikkati dağıtılabilir. Hamlelerin mükemmel bir isabet oranı ile yapılması gereklidir.

Kaiganshou | B Rank
Kullanıcı dirseğini kullanarak kendini rakibe fırlatır ve rakibin göğsünü hedef alır. Eğer dirsek rakibin göğsüne isabet ederse, rakip geriye doğru fırlar ve nefessiz kalır. Kendini toparlamakta güçlük çeken rakip ardından gelecek saldırılara daha açık bir hale gelir. Saldırı çok büyük bir acı verdiği gibi eğer aşırı güçlü bir şekilde uygulanırsa kaburga kemiklerini bile kırabilir.


Genjutsu
Kuroshiki | D Rank
Kullanıcı kısa bir el mührü dizisinin ardından tekniği aktif eder ve bir hedef seçer. Eğer bu hedef, kullanıcıya 15 metre veya daha yakındaysa, tekniğin etkisi altına girer. Tekniğin etkisi altında kalan hedeflerin herhangi bir duyusunu kullanıcı isteği doğrultusunda bozabilir. Gözler bulanık görmeye başlar, eller uyuşur, tad alınamaz, duyma mesafesi kısalır veya koku alamaz hale gelir. Duyurlar tamamen kapatılmaz, sadece bozulur. Yani hedef tamamen kör edilemez/sağır yapılamaz. Bu etkilerden aynı anda sadece 1 tanesi aktif edilebilir, ancak teknik bozulmadan bu etkiler arasında geçiş yapmak mümkündür. Maksimum 1 hedef bu tekniğin altında olabilir. Teknik açık kaldığı sürece chakra yer.

Shibou no Jutsu | B Rank
Kullanıcı Tatsu el mührünü yapar ve o anda baktığı kişiyi tekniğin etkisi altına alır. Tekniğin altına girmek için hedefin kullanıcıya bakmasına gerek yoktur. Tekniğin etkisi altında olan kişi her 5 saniyede bir, kullanıcı tarafından hunharca öldürüldüğünü görür. Bu görüntüler 2 saniye sürer ve aşırı derecede gerçekçidir. Kullanıcı eğer isterse görüntüleri istediği gibi ayarlayabilir. Hedef git gide konsantrasyonunu kaybeder ve kullanıcıdan korkmaya başlar. Kötü ve rahatsız edici hisleri kullanıcı ile bağdaştırır. Savaş alanında kişilere göz dağı vermek, konsantrasyonlarını bozmak ve gerçeklik ile illüzyon arasındaki bağı koparmak için kullanılır. Diğer şartlar altında, işkence yapmak için kullanıldığı bilinmektedir. Teknik 2-3 dakika kadar açık kalır, ardından tekrar uygulamak gerekir.

Omotsuki | A Rank
Kullanıcı uzun bir el mührü dizisi uyguladıktan sonra tekniğin etkisi altına almak istediği kişiyi boğazından yakalar. Hedefin gözleri aniden kullanıcının gözleri ile kenetlenir ve teknik başlar. Kullanıcı, teknik süresi boyunca hedefin anılarını gezebilir ve diğer eliyle bir başkasına dokunarak bu anıları aktarabilir, bu anıları zihnine kaydedebilir. Teknik, 1 haftaya kadar olan taze anılara çok fazla zorluk yaşamadan ulaşabilir ancak daha geriye gidildiğinde anılar bulanıklaşmaya başlar. En eski anılar ise sadece bir duygu parçası olarak algılanır. Teknik süresi boyunca hedef uyuşmaz veya teknik onu zaptetmez, bu durumu kullanıcının bir şekilde çözmesi gerekir. Genel olarak hedef önce bağlanır, ardından kullanıcı tekniği uygular. Uyuyan kişilere teknik uygulanabilir, bu varyasyonda kullanıcı elini hedefin alnına koyar ve tekniği başlatır. Göz kontağına ihtiyaç yoktur. Eğer kişi baygınsa teknik kullanılamaz. Hedef kişi, eğer uyumuyorsa anılarına ulaşıldığının farkında olur.


Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Tantou (İyi Kalite)
3 Kunai (Normal Kalite)
5 Shuriken (Normal Kalite)
5mt. Sentetik Misina (Normal Kalite)
2 Patlayıcı Parşömen (Normal Kalite)
2 Sis bombası (Normal Kalite)
2 Kondisyon Hapı (İyi Kalite)
2 Chakra Hapı (Normal Kalite)
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts: 678
Joined: August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » December 13th, 2018, 9:05 pm

Kumo Sakuma wrote:
December 13th, 2018, 7:38 pm
Henlo! Hibashiri ile ilgili bir sorum var. Alev kütlesi başarılı bir şekilde rakibe ulaşıp onu yakmaya başladıktan sonra alevleri söndürebiliyor muyum jutsuyu yapan kişi olarak? Açıklama "Alevlerin hareketi süresince Tora mührü bozulmamalıdır." şeklinde, dolayısıyla alevler ilerlerken mühür bozulursa jutsu da bozulur olarak anlıyorum, ancak alevler hedefe ulaştıktan sonra da geçerli mi bu mührü bozmama kuralı?
Mühür sadece tekniğin hedefe ilerlerkenki kısmı ile alakalı. Hedefe ulaştıktan sonra alevlere kullanıcı müdahale edemiyor. Yani o noktadan sonra mühür ile alakalı bir durum kalmıyor.
Kumo Sakuma wrote:
December 13th, 2018, 7:38 pm
Bunun akabinde de şöyle bir sorum daha var, şu madde hakkında: Yerde ilerleyen alev kütlesi manevra yapabilir veya hedef değiştirebilir. Buradan anladığım da alevleri yalnızca hareket ederken kontrol edebildiğimiz, alevler hedefe ulaştıktan sonra tekrar başka bir hedefe/yöne ilerletmek mümkün mü? Bunu da eğer alevleri söndürme gibi bir yeteneğim yoksa en azından rakipten uzaklaştırırım diye düşündüğüm için soruyorum. :ugeek:
Hedefe ulaştıktan sonra kontrol etmek mümkün değil. O noktadan sonra vardığı yeri yakmaya ve sarmalamaya çalışan ve kontrol edilemeyen bir aleve dönüşüyor teknik.
User avatar
Kita Usagi
Ishigakure
Ishigakure
Posts: 287
Joined: September 11th, 2018, 3:23 am
Künye:

Re: Sorularınız

Post by Kita Usagi » December 14th, 2018, 4:32 pm

Merhabalar, benim Mühürleme sanatı ile ilgili bir kaç sorum olacaktı. Öncelikle mühürleme sanatındaki dallara geliştirme alabiliyor muyuz? Yani atıyorum eş mühürlemede bir kaç kilometre menzili vardır diyor. Bu bir kaç kilometre menzili daha da arttırabiliyor muyuz gerekli GP'yi vererek? Aynı zamanda birbirleri ile mühürlenen fiziksel şeyleri paylaşamazlar diyor. Mühürlenen fiziksel şeyler iki mühür arasında hareket edemez olarak mı? Yoksa katana ve kını mühürledik, sadece katana diğer mühüre gidemez, katana ve kını birlikte gidecek tarzında mı?

Diğer bir sorum da boş mühürler hakkında, kullanıcıyı mühürleyecek bir dal göremedim. Boş mühürü kullanıcıyı mühürleyecek şekilde ayarlayıp, sonrasında kullanıcının teması halinde kullanıcı bu boş mühüre kendisini mühürleyebilir mi? Eğer böyle bir şey mümkünse boş mühürü eşleyebiliyor muyuz? Yani İki mühür arasında kullanıcı hızlı bir yolculuk yapabilir mi?

Bütün soruları tek soru başlığı altında birleştirirsem eğer, sonuç şuna çıkıyor. Namikaze Minato'nun Hiraishin jutsusunu mühürleme sanatı ile yapabilir miyiz? :D
► Show Spoiler
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts: 678
Joined: August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » December 14th, 2018, 8:52 pm

Kita Usagi wrote:
December 14th, 2018, 4:32 pm
Öncelikle mühürleme sanatındaki dallara geliştirme alabiliyor muyuz? Yani atıyorum eş mühürlemede bir kaç kilometre menzili vardır diyor. Bu bir kaç kilometre menzili daha da arttırabiliyor muyuz gerekli GP'yi vererek?
Geliştirme alamıyorsunuz fakat bunu ben bir öneri olarak kenara yazayım.
Kita Usagi wrote:
December 14th, 2018, 4:32 pm
Aynı zamanda birbirleri ile mühürlenen fiziksel şeyleri paylaşamazlar diyor. Mühürlenen fiziksel şeyler iki mühür arasında hareket edemez olarak mı? Yoksa katana ve kını mühürledik, sadece katana diğer mühüre gidemez, katana ve kını birlikte gidecek tarzında mı?
Eşlenen iki mühür arasında fiziksel obje transferi yapılamaz. Yani A mührüne mühürlenen bir katana, ona eş B mühründen çıkarılamaz.
Kita Usagi wrote:
December 14th, 2018, 4:32 pm
Diğer bir sorum da boş mühürler hakkında, kullanıcıyı mühürleyecek bir dal göremedim. Boş mühürü kullanıcıyı mühürleyecek şekilde ayarlayıp, sonrasında kullanıcının teması halinde kullanıcı bu boş mühüre kendisini mühürleyebilir mi? Eğer böyle bir şey mümkünse boş mühürü eşleyebiliyor muyuz? Yani İki mühür arasında kullanıcı hızlı bir yolculuk yapabilir mi?

Bütün soruları tek soru başlığı altında birleştirirsem eğer, sonuç şuna çıkıyor. Namikaze Minato'nun Hiraishin jutsusunu mühürleme sanatı ile yapabilir miyiz? :D
Evet, bir "insan" mühürleyecek şekilde boş bir mühür tasarlayıp, ardından ona dokunup kendini mühürleyebilir. Mühürleme sırasında da kendini "istediği zaman dışarı çıkabilir" şeklinde yarlayıp istediği zaman mühürden kendini çıkarabilir. Fakat üstteki sorunun cevabı gereği, iki eş mühür arasında fiziksel obje transferi yapılamayacağından bir mühürden girip diğerinden çıkamaz.
User avatar
Kotegawa Ooki
Posts: 160
Joined: August 31st, 2018, 10:46 pm

Re: Sorularınız

Post by Kotegawa Ooki » December 15th, 2018, 9:54 pm

1. Ryo evrende nasıl işlemektedir? Yani merkez bankası v.s tarzı bir şey var mı? Her ülke aynı parayı mı kullanıyor? Bir ülkenin bu paradan bir ton basmasını ne engelliyor?

2. Evrende çeşitli yönelim veya yönelim dışı şeylerin farklı farklı statlarla bağlantısı var. bkz. Taijutsu = Güç, Çeviklik, Sensör = Potansiyel...v.s. Mühürleme için hangileri geçerli olur? İlk bakınca zeka ve potansiyel gibi geliyor.

3. Mühürlerin boyutuyla ilgili bir sınırlama var mı? Mercek ve özel kalemlerle karınca duası gibi görülmesi zor ve ufak mühürler yapılabilir mi? İşlev açısından bir farkları olur mu?

4. Mühürler sadece mürekkeple mi yapılabilir? Mesela benim Kaon no jutsu tekniğim var. Bunu kullanarak deriyi yakıp/dağlayıp işleyen bir mühür yapmam mümkün mü?

5. Bir cisim veya canlını üzerine birden fazla mühür yapılabilir mi?

6. Eş mühürlerin etkileşme mesafesi arttırılabilir mi?

7. Konular arasında mühürle ilgili yapabileceğimiz şeyin bir sınırı var mı? Mesela diyelim param var. 100 tanede kunaim var. Her birine bir mühür koyabilir miyim?

8. Mühürlerin enerji kapasitesi/çıkışı v.b. alanlarda ilgili limiti sadece o dal mı belirler? Yoksa başka etkiler var mı? Örnek vermek gerekirse:

a) B Seviye Mühürlemeci olan Kotegawa Ooki 100 birim enerji depolayabiliyor. Aradan bir ay geçtikten sonra Ooki tüm statlarını 10 yapıyor. Bu durumda statları yükseldikten sonra depolayabileceği enerjide bir artış olur mu?

b) B Seviye Mühürlemeci olan Kotegawa Ooki 100 birim enerji depolayabiliyor. Aradan bir ay geçtikten sonra Ooki C=>B seviyeye(Karakterin genel seviyesi.) çıkıyor. Bu durumda Ooki'nin seviye atladıktan sonra depolayabileceği enerjide bir artış olur mu?

c) B Seviye Mühürlemeci olan Kotegawa Ooki 100 birim enerji depolayabiliyor. Aradan bir ay geçtikten sonra Ooki Mühürleme seviyesini B=>S yapıyor. Bu durumda Ooki'nin seviye atladıktan sonra depolayabileceği enerjide bir artış olur mu?

9. Fiziksel olarak temas halinde olan ve üzerlerinde mühür olan nesneler eşleme olmadan bir biriyle etkileşime girebilir mi? Daha doğrusu mühürleri etkileşime geçebilir mi?

10. Bir mühür birden fazla işleve sahip olabilir mi? Mesela bir taşın üzerine çok uzun bir çıkış süresine sahip olacak şekilde rüzgarla girdap yaratma ve ısı açığa çıkartması ile ilgili bir mühür yapılsa. Daha sonra bu taş aktifleştiriplip hazırlanmakta olan bir çorbaya atılsa ve bu taş çorbayı ısıtıp karıştırır mı? Böyle bir şey yapılması mümkün mü?

11. Eş mühürler arasında enerji aktarımının hızı nasıl? Anlık mı oluyor yoksa belirli bir süre geçiyor mu?

12. Eş mühürlerde bir sayı limiti vardır. Bunu şu şekilde aşmak mümkün mü? Eş mühür sayım üç olsun. Durumsal aktivasyon ve kurallı mührün olduğu bir durumda 10 tane nesne mühürlüyorum.

Birinci mühürün içinde bir miktar enerji var ve ikinci mühürle etkileşim halinde. Bu mühür dışarı bir miktar ısı salıyor.

İkinci mühürün içinde sadece enerji var. Birinci ve üçüncü mühürle etkileşim halinde. Tek amacı birinci mührün enerjisi bittiğinde kendi enerjisini ona aktarmak.

Üçüncü mührün içinde sadece enerji var. İkinci ve dördüncü mühürle etkileşim halinde. Tek amacı ikinci mührün enerjisi bittiğinde kendi enerjisini ona aktarmak.

Dördüncü mührün içinde sadece enerji var. Üçüncü ve beşinci mühürle etkileşim halinde. Tek amacı üçüncü mührün enerjisi bittiğinde kendi enerjisini ona aktarmak.
.
.
.

Diğerleride aynı mantıkla işliyor. Bu sistemde bir mühür en fazla iki farklı bağlantıya sahip. Böyle bir sistemde şöyle bir olay oluyor:

1. Tur: Birinci mühürdeki enerji bitiyor. İkinci mühür onu dolduruyor. İkinci mühür boşalınca, üçüncü mühür onu dolduruyor. Üçüncü boşalınca dördüncü üçüncüyü dolduruyor. Bu işlemin sonunda 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ve 9. mühürler dolu ama 10.mühür boş.

2. Tur: Birinci mühürdeki enerji ikinci defa bitiyor. İkinci mühür tekrar onu dolduruyor. İkinci mühür boşalınca, üçüncü mühür onu dolduruyor. Üçüncü boşalınca dördüncü üçüncüyü dolduruyor. Bu işlemin sonunda 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. mühürler dolu ama 9 ve 10. mühürler boş.

Böyle bir sistem kurulabilir mi? Çok spesifik bir soru olduğunun farkındayım ama bu tarz bir sistemle mühürlenen enerji miktarı dalını almadan pratikte mühürlenen enerji miktarı arttırılabiliyor.

13. Mühürlenen objelerde bir sayı ve boyut limiti var. Bir mühre 15x15x15 olacak şekilde 3 nesne depolayabiliyoruz. Sorum şu mesela diyelim toz şeker mühürlemek istediğim veya su. Burada bu depo olayı nasıl işleyecek. Sonuçta suyun yada toz şekerin tek parçası ne? Bu durumda 15x15x15 hacim üst limitlerinde olmak üzere ilgili toz yada akışkan mı depolanabilir? Ve bu tarz bir depolamanın her biri bir nesne mi sayılır?

14. Mühürlenen nesneler mevcut durumlarını korur mu? Yani buz mühürlesem o buz orada erimeden durur mu? Yada mesela yiyecek depolasam ortam havasız olacağı için bakteri üremesi vakumlanmış gibi durur azalır mı?

15. Mühürlenen nesne ve canlıların mühürlendikleri yerdeki durumlar nasıl? Hava var mı? Sıcaklık ne durumda ...v.s. Bu tarz olaylarda bir değişiklik yapılabilinir mi?
Image
Künye
► Show Spoiler
Motivasyon/Komplikasyon/Özellik
► Show Spoiler
Profil
► Show Spoiler
Beceri
► Show Spoiler
Ninjutsu
► Show Spoiler
Taijutsu
► Show Spoiler
Genjutsu
► Show Spoiler
Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar Standart
► Show Spoiler
User avatar
Kasumikage Teki
Kusagakure
Kusagakure
Posts: 398
Joined: October 22nd, 2018, 2:54 am
Künye:

Re: Sorularınız

Post by Kasumikage Teki » December 17th, 2018, 4:12 pm

BİR SORUM VAR EFENİM!

Mizuame Nabara açıklamasında geçen;

"Tekniğin etkisinden kurtulunması aşırı zor olsa da, teknikle temas etmeden önce, temas noktalarına chakra yollanması halinde sıvının yapışkanlığından etkilenilmez. Tekniği bilmeyen kişiler bu bilgiden yoksundur."

İbaresi ile alakalı maruzatım var. Chunin olmuş ve önceden bir çok görev geçmişi olan karakterler oynuyoruz. Buna rağmen özellikle elementi Suiton olan karakterlerin bile jutsu hakkında bilgisi olmaması bana mantıksız geldi.

Sonuçta jutsu gizli değil. İstenilirse çok kolay öğrenilebiliyor ve elementi suiton olan bir kişi illaki jutsu ile alakalı bilgiye sahip olmalı diye düşünmekteyim.

Hatta bence herkes bilmeli çünkü jutsu C Rank. Gayet common bir sümük jutsusu.

Bu konuda bir güncellemeye gidilebilir mi? (Yazı soru içermiyor dendiği için eklendi...)
Image
► Show Spoiler
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts: 678
Joined: August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » December 17th, 2018, 7:23 pm

Kasumikage Teki wrote:
December 17th, 2018, 4:12 pm
BİR SORUM VAR EFENİM!

Mizuame Nabara açıklamasında geçen;

"Tekniğin etkisinden kurtulunması aşırı zor olsa da, teknikle temas etmeden önce, temas noktalarına chakra yollanması halinde sıvının yapışkanlığından etkilenilmez. Tekniği bilmeyen kişiler bu bilgiden yoksundur."

İbaresi ile alakalı maruzatım var. Chunin olmuş ve önceden bir çok görev geçmişi olan karakterler oynuyoruz. Buna rağmen özellikle elementi Suiton olan karakterlerin bile jutsu hakkında bilgisi olmaması bana mantıksız geldi.

Sonuçta jutsu gizli değil. İstenilirse çok kolay öğrenilebiliyor ve elementi suiton olan bir kişi illaki jutsu ile alakalı bilgiye sahip olmalı diye düşünmekteyim.

Hatta bence herkes bilmeli çünkü jutsu C Rank. Gayet common bir sümük jutsusu.

Bu konuda bir güncellemeye gidilebilir mi? (Yazı soru içermiyor dendiği için eklendi...)
Yazı soru içermiyorsa soru içermesi şeklinde düzenlenmesi yerine öneri kısmına yazılabilirdi mesela. Gayet de şık olurdu ama neyse :lol:

Yanlış hatırlamıyor isem Kakuzu tekniği görünce şaşırıyordu ve mantığını bilmediğinden yakalanıyordu. Yanlış hatırlıyor olabilirim. Fakat koca Kakuzu bile tekniği görünce çıkarım yapamıyorsa sizlerin çıkarım yapması da çok mantıklı değil gibi, senin argümanından yürüyeceksek.

Ama şöyle bir şey yapalım, o sahneyi bulup tekrar bir incele. Adam hakikaten aslında tekniği tanıyor ama başka sebeplerden maruz kalıyor ise bir düşünelim değiştirmeyi. Yok o da tanımıyorsa böyle devam.

Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
1. Ryo evrende nasıl işlemektedir? Yani merkez bankası v.s tarzı bir şey var mı? Her ülke aynı parayı mı kullanıyor? Bir ülkenin bu paradan bir ton basmasını ne engelliyor?
Bilmem, hiç bir fikrim yok. Çok da önemli bir durum değil bence.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
2. Evrende çeşitli yönelim veya yönelim dışı şeylerin farklı farklı statlarla bağlantısı var. bkz. Taijutsu = Güç, Çeviklik, Sensör = Potansiyel...v.s. Mühürleme için hangileri geçerli olur? İlk bakınca zeka ve potansiyel gibi geliyor.
Zeka ve Potansiyel başlıca statlar olarak sayılabilir, evet.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
3. Mühürlerin boyutuyla ilgili bir sınırlama var mı? Mercek ve özel kalemlerle karınca duası gibi görülmesi zor ve ufak mühürler yapılabilir mi? İşlev açısından bir farkları olur mu?
Fırçayla çizilecek diyor rehberde. Fırçayla çizilmesi lazım, yani normal standart bir yazı veya mühür boyutundan ufak olamaz seride gördüğümüz. Kompleks şeyler için boyut dezavantaj olabilir. "Mühür işlevseldir ama büyüktür çizmesi de zordur" gibisinden.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
4. Mühürler sadece mürekkeple mi yapılabilir? Mesela benim Kaon no jutsu tekniğim var. Bunu kullanarak deriyi yakıp/dağlayıp işleyen bir mühür yapmam mümkün mü?
Sadece mürekkeple veya gerekli dal alınarak chakra ile çizilebilir.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
5. Bir cisim veya canlını üzerine birden fazla mühür yapılabilir mi?
Böyle bir sınırlama yazmıyor rehberde. Yer yettikçe çizilebilir.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
6. Eş mühürlerin etkileşme mesafesi arttırılabilir mi?
Şu anda değil. İlerde belki böyle bir dal eklenebilir. Aldım notumu.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
7. Konular arasında mühürle ilgili yapabileceğimiz şeyin bir sınırı var mı? Mesela diyelim param var. 100 tanede kunaim var. Her birine bir mühür koyabilir miyim?
Koyarsın, seni engelleyen bir şey yok. Obje üstüne çizebilme dalını aldıysan para harcamana da gerek yok Funyuu almana gerek olmayacağı için.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
8. Mühürlerin enerji kapasitesi/çıkışı v.b. alanlarda ilgili limiti sadece o dal mı belirler? Yoksa başka etkiler var mı? Örnek vermek gerekirse:

a) B Seviye Mühürlemeci olan Kotegawa Ooki 100 birim enerji depolayabiliyor. Aradan bir ay geçtikten sonra Ooki tüm statlarını 10 yapıyor. Bu durumda statları yükseldikten sonra depolayabileceği enerjide bir artış olur mu?

b) B Seviye Mühürlemeci olan Kotegawa Ooki 100 birim enerji depolayabiliyor. Aradan bir ay geçtikten sonra Ooki C=>B seviyeye(Karakterin genel seviyesi.) çıkıyor. Bu durumda Ooki'nin seviye atladıktan sonra depolayabileceği enerjide bir artış olur mu?

c) B Seviye Mühürlemeci olan Kotegawa Ooki 100 birim enerji depolayabiliyor. Aradan bir ay geçtikten sonra Ooki Mühürleme seviyesini B=>S yapıyor. Bu durumda Ooki'nin seviye atladıktan sonra depolayabileceği enerjide bir artış olur mu?
Seviye atlayınca illa ki bazı onaylamalar konusunda rahat davranma limitimiz artabiliyor fakat asıl enerji depolama artışını sağlayan şey ilgili dal. Başka bir şey değil.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
9. Fiziksel olarak temas halinde olan ve üzerlerinde mühür olan nesneler eşleme olmadan bir biriyle etkileşime girebilir mi? Daha doğrusu mühürleri etkileşime geçebilir mi?
Böyle bir şey yazmıyor. Olamaz.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
10. Bir mühür birden fazla işleve sahip olabilir mi? Mesela bir taşın üzerine çok uzun bir çıkış süresine sahip olacak şekilde rüzgarla girdap yaratma ve ısı açığa çıkartması ile ilgili bir mühür yapılsa. Daha sonra bu taş aktifleştiriplip hazırlanmakta olan bir çorbaya atılsa ve bu taş çorbayı ısıtıp karıştırır mı? Böyle bir şey yapılması mümkün mü?
Birden fazla işlev konusu rehberde tam açıklayıcı olmamış. Bir mühür sadece tek bir şekilde enerji çıkışı yapabilir. Yani ya ısıtacaktır, ya da başka bir şey. İkisi aynı anda değil. Bununla alakalı bir dal ekleyecektim fakat son anda gözümden kaçmış sanırım. Bunun da notunu aldım.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
11. Eş mühürler arasında enerji aktarımının hızı nasıl? Anlık mı oluyor yoksa belirli bir süre geçiyor mu?
Mühür nasıl tasarlandıysa. Ama tabii aşırı yüksek enerjilerin ani aktarılması sıkıntı olabilir. Mühür onaylanırken tartışılır bu tarz durumlarda.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
12. Eş mühürlerde bir sayı limiti vardır. Bunu şu şekilde aşmak mümkün mü? Eş mühür sayım üç olsun. Durumsal aktivasyon ve kurallı mührün olduğu bir durumda 10 tane nesne mühürlüyorum.

Birinci mühürün içinde bir miktar enerji var ve ikinci mühürle etkileşim halinde. Bu mühür dışarı bir miktar ısı salıyor.

İkinci mühürün içinde sadece enerji var. Birinci ve üçüncü mühürle etkileşim halinde. Tek amacı birinci mührün enerjisi bittiğinde kendi enerjisini ona aktarmak.

Üçüncü mührün içinde sadece enerji var. İkinci ve dördüncü mühürle etkileşim halinde. Tek amacı ikinci mührün enerjisi bittiğinde kendi enerjisini ona aktarmak.

Dördüncü mührün içinde sadece enerji var. Üçüncü ve beşinci mühürle etkileşim halinde. Tek amacı üçüncü mührün enerjisi bittiğinde kendi enerjisini ona aktarmak.
.
.
.

Diğerleride aynı mantıkla işliyor. Bu sistemde bir mühür en fazla iki farklı bağlantıya sahip. Böyle bir sistemde şöyle bir olay oluyor:

1. Tur: Birinci mühürdeki enerji bitiyor. İkinci mühür onu dolduruyor. İkinci mühür boşalınca, üçüncü mühür onu dolduruyor. Üçüncü boşalınca dördüncü üçüncüyü dolduruyor. Bu işlemin sonunda 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ve 9. mühürler dolu ama 10.mühür boş.

2. Tur: Birinci mühürdeki enerji ikinci defa bitiyor. İkinci mühür tekrar onu dolduruyor. İkinci mühür boşalınca, üçüncü mühür onu dolduruyor. Üçüncü boşalınca dördüncü üçüncüyü dolduruyor. Bu işlemin sonunda 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. mühürler dolu ama 9 ve 10. mühürler boş.

Böyle bir sistem kurulabilir mi? Çok spesifik bir soru olduğunun farkındayım ama bu tarz bir sistemle mühürlenen enerji miktarı dalını almadan pratikte mühürlenen enerji miktarı arttırılabiliyor.
Bu tarz soruları sadece başvuruda cevapladığımızı biliyorsun, ama inatla soruyorsun :lol:
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
13. Mühürlenen objelerde bir sayı ve boyut limiti var. Bir mühre 15x15x15 olacak şekilde 3 nesne depolayabiliyoruz. Sorum şu mesela diyelim toz şeker mühürlemek istediğim veya su. Burada bu depo olayı nasıl işleyecek. Sonuçta suyun yada toz şekerin tek parçası ne? Bu durumda 15x15x15 hacim üst limitlerinde olmak üzere ilgili toz yada akışkan mı depolanabilir? Ve bu tarz bir depolamanın her biri bir nesne mi sayılır?
Akışkanları ilgili boyutlardaki bir kaba koyarak mühürleyebilirsin. Sen sormadan ben ilgili başka bir soruyu cevaplayaylım; kabın içerisinde illa akışkan olmasına gerek yok. Yani katı objeleri de başka bir objenin içine koyarak mühürleyip, kabı çağırıp içinden objeleri alabilirsin.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
14. Mühürlenen nesneler mevcut durumlarını korur mu? Yani buz mühürlesem o buz orada erimeden durur mu? Yada mesela yiyecek depolasam ortam havasız olacağı için bakteri üremesi vakumlanmış gibi durur azalır mı?
Objeler için zaman ilerlemeye devam eder.
Kotegawa Ooki wrote:
December 15th, 2018, 9:54 pm
15. Mühürlenen nesne ve canlıların mühürlendikleri yerdeki durumlar nasıl? Hava var mı? Sıcaklık ne durumda ...v.s. Bu tarz olaylarda bir değişiklik yapılabilinir mi?
Dışarıdan bağımsız olacak şekilde standart oda şartları. Değişiklik yapılamaz. Fakat belki bir dal olarak eklenebilir. Not aldım, ama sanmıyorum.
Locked

Return to “Arşiv”